Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 11 juni 2011

Tänkvärt i sommar värmen.

Sitter i skuggan och njuter av semester känslan. Ja det är ännu bara en känsla, jobbar ju ett par veckor till, men känslan är härlig.
Maken bygger jakttorn, barnen är i väg på sitt och jag har nyss satt in en rabarberpaj i ugnen.

När vi åkte till stugan fick den lite annorlunda boken Borta bäst av Sara Kadefors följa med och när den var slut hoppade jag raskt på ännu en icke deckare...........
Agneta Sjödins Ett ljus i mörkret.
Båda böckerna var så bra. Ni måste läsa dem. En första handlar om en kvinna som hamnar på gatan. Hon har förlorat allt och bor i sin bil bakom Ikeas parkering. Författaren skildrar en hemlös persons liv så skickligt att jag ryser.
Boken av Agneta handlar om Lucia och henne liv. Tårarna trillade sakta ner bakom solbrillorna det sista kapitlet.
Nu väntar grillning och storebror och jag har utmanat de andra två i kubb.
Må gott alla.
Published with Blogger-droid v1.6.9

8 kommentarer:

  1. Känslan av semester, det är härlig. Det håller jag med dig om. Jag håller även med dig om Saras bok. Den var väldigt bra. Du gör mig nyfiken på Agnetas bok.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Borta bäst har vi läst på bokklubben och jag gillade hennes sätt att skriva som är både med känsla och humor.
    Jag läste sen "Fågelbovägen 32" som hon skrev innan. Den är bra men inte riktigt så träffsäker som Borta bäst.
    Agneta Sjödin blir jag nyfiken på, har bara läst en av hennes tidigare - när hon gör sin pilgrimsvandring.
    Kul med boktips!

    Ha en skön söndag
    KRAM

    SvaraRadera
  3. För mig närmar sig ledigheten med stormsteg. Toppen med boktips!
    Kram Maria (Edith och jag kan fortfarande bara kommentera anonymt. Märkligt!)

    SvaraRadera
  4. Bra med boktips inför semestern, då jag fullkomligt slukar böcker, det är ren njutning för mig.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  5. De låter intressanta. Snart är det semester och förhoppningsvis tid för böcker. Jag ska försöka läsa dem då.

    SvaraRadera
  6. S. Kadefors bok är en riktig toppenbok!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Åh, måste läsa båda! Tack för bra tips. Jag trampar ständigt i deckarträsket och blir så glad då jag hittar riktiga pärlor. Biografier är spännande, men det glömmer jag alltid då jag är på biblioteket eller i Pocket Shop!

    Känslan av semester är underbar. Jag njöt förra veckan. Nu har jag en mellanvecka, men jag kommer snart igen! Kram.

    SvaraRadera
  8. Tack för boktipsen! Har länge varit sugen på Sara Kadefors bok.
    kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina