Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 31 mars 2011

Härligt sagt ur barnamun......

Vi var på handbollsmatch. Kusin M fyra år var också med. Vi sitter nära tränaren som hela tiden ropar att typ, Kalle är ensam. Han menar så klart att han är fri och vill göra de andra killarna uppmärksamma på det.

Men för den icke handbollskunniga kusinen låter detta förfärligt varpå hon utbrister " mamma varför e han ensam "

Denna vår lilla kusinis har ett hjärta av guld och ger oss allt som oftast något att skratta åt eller njuta av.

So long!

5 kommentarer:

  1. Barn är härliga! Där i stressen när barnen var små glömde jag skriva ner alla tokigheter. så mycket enklare nu när man har dator o bloggar.

    Har tack o lov några godingar sparade i minnet ;).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så omtänksamt och gulligt sagt.
    Tränaren borde verkligen välja andra ord, för vem vill vara ensam!

    Tack för dina krya på ord. Sitter här och skriver med höger pekfinger bara, det tar lite tid men det funkar det med.

    Sköt om dig
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  3. Det är värt att inte glömma bort hur barnen kan uppfatta allt det vi vuxna säger.

    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  4. Vilken liten pärla! Verkligen viktigt att påminna sig själv om hur barnen ser till allt som vi vuxna gör och säger. Det är ju så de lär sig själva!

    SvaraRadera
  5. En bra och omtänksam fråga!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina