Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 28 februari 2011

Vårfeelings

Jag promenerar hem från jobb. Med raska steg går jag över ängen som förhoppningsvis blir grön och fin snart nog. Det blåser lite lagom motvind och trots att det är kalla vindar är det skönt. Fåglarna kvittrar så vackert och jag känner att jag har våren i mig. Visst var det väl så hon sa Astrid Lindgrens lilla Madicken :)

Jag är pigg, jag känner mig stark och jag är glad. Ett fint vårtecken, men för mig även ett friskhets tecken. Snart, snart kan jag stämpla mig i pannan. OK!!

Jag har haft en härlig helg med massor av mys och återhämtning. I fredags höll jag mest till i soffan med filmer och tv som sällskap. Det kändes lite konstigt att veta att det var sista kvällen själv samtidigt som jag längtat så.

I lördags var jag heltidsmoster och hade för en gångs skull min systers lilla dotter för mig själv. Som mamma till två pojkar njuter man lite extra kan jag säga. Vi bakade melodifestival tårta och lekte med barbie :)
Sent sent kom mina finingar hem och det blev stort kram kalas. Nu är ordningen återställd och allt känns som vanligt. Borta bra men hemma bäst............

Nu ska maken och jag i väg och handla mat då kylen gapar tom.
Hörs senare!

Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att du känner dig pigg och att du fått en riktigt mysig helg!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du känner dig stark och pigg. Det gör inte jag. Skulle vilja dock. Kanske är en promenad eller två lösningen.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg! Fint att du mår bättre. Vårkramar till dig.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina