Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 10 januari 2011

I dag börjar allvaret....

Eller tillbaks till verkligheten som min stora son sa i morse när han drog iväg till bussen.
Alladin kartongerna är slut, julmusten och glöggen uppdrucken. Nästan alla pepparkakor och mandelmusslor är också slut. Alla julsaker och adventsstjärnor nerpackade, ja tillbaks till verkligheten känns faktiskt väldigt skönt.

Ställa klockan, jobba, planera för veckans middagar, köra till handbolls träningar, tjata på barnen om läxläsning och sänggående, ja tillbaks till verkligheten känns faktiskt väldigt skönt........

Vi har verkligen njutit av lång ledighet, ändå undrade lillebror i går hur långt det är till nästa lov. Ja du, det är sex veckor eller om du hellre vill 42 dagar :)
Jösses jag kommer att gå under var svaret jag fick.

Nu väntar en koppkaffe och fikastund med lillebror.

5 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att vara ledig och man behöver verkligen vara det då och då. Lika bra är vardagen även om jag gärna inte vill erkänna det. ;)
    Rutiner är bra i längden!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tycker att det är så himla skönt med rutiner och vardag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja nu är det allvar igen men visst finns det fördelar med det också.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vi har njutit av helgdagarna och verkligen rått om varandra, men nu är det skönt med vardag! Jag har försökt mjukstarta med tända ljus och lite mysfrukost för att det inte ska kännas lika tungt för våra tre fina barn som pendlar till skolan varje dag medan föräldrarna sitter hemma och jobbar...

    SvaraRadera
  5. Ja, det är ännu längre till nästa lov om man inte har sportlov.. då måste man räkna i veckor.. hur ska jag göra för att inte gå under månne?!;-D

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina