Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 24 november 2010

Vit onsdag!

Snö, jippi det snöar! Det är så fint utanför mitt fönster. Gräsmattan är alldeles vit och resterna av de nerklippta sommarblommorna syns nu bara som små kullar i rabatterna.
Lillebror som annars är ganska så trögstartad fick bråttom när han såg den vita trädgården. Vinterjacka, nya skidbyxor och snögubbebyggarvantar åkte på snabbare än sommarsandalerna........
Gå inte på gräsmattan var det sista han sa innan han for iväg till skolan. Jag ska göra snölycktor förstår du.





Igår var det tisdagsläsning och döm om min förvåning när båda barnen, utan protester kröp upp i soffan. Det bjöds på mys iform av jordgubbssmoothie med mycket glass :)
Efter en stund satt vi alla fyra djupt försjunkna ibland textrader och spännande händelser. Det enda som hördes var sörplandet ifrån sugrören och när någon bytte blad. Mysigt och förhoppningsvis ngt som dröjer sig kvar i barnens minnesbank som ngt varmt och fint minne.

Lite boktips kanske passar bra i detta inlägg.
Hittade av en slump dessa kvinnor när jag slötittade lite på adlibris sida.
Båda skriver deckare och har givit ut två böcker :)
Super bra och lättlästa slukar böcker.

Anna Bovallers Svinajakten och svärmaren
Viveca Stens I de lugnaste vatten och I den innersta kretsen.


So long vänner!

4 kommentarer:

  1. Vad är det du läser?
    Ha det bra i snön i dag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med lillebror, så härligt att få göra snölyktor i den orörda snön!
    Vart ska du på blomsterkurs?
    Jag ska till Jenny Strandh!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Läser, tittar på tv och bloggar! :)
    Jag ska ta många foto, så kan vi dela med oss av tips och idéer, det blir roligt att se!
    kram

    SvaraRadera
  4. Myyyys på häg nivå :DD
    Hos mig är det inget lager av snö bara lite puder.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina