Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 14 februari 2010

Söndagsfix!



I dag ska jag sätta tänderna i dessa två godingarna.Den ena ska få nytt tyg på sitsen och den andra ska få sig en ordentlig makeover.

Stolen är en gammal en från makens släkt. Ingen färg på den inte, men ett nytt tyg då och då är helt i sin ordning. Vissa saker får helt enkelt inte målas på.

Det lilla bordet är ett gammalt baktråg från 1800 frös ihjäl. Det köpte vi för en massa pengar i början av 90-talet då allt här hemma skulle vara gammalt och helst avlutat.De sista åren har det stått ute och jag tror att det kan bli hur fint som helst i ...... ja var har jag inte riktigt bestämt. Vi får prova oss fram lite.



I eftermiddag ska vi tokmysa med lilla Isabelle och alla hjärtansdag fika hos våra fina vänner Peter och Mia. Hoppas ni får en härlig Söndag:)

4 kommentarer:

  1. Ska bli kul att se de färdiga resultaten!
    Jag håller med dig, det finns vissa saker som man inte ska måla! Jag har en gammal kista som jag inte tänker måla.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker stol, det ska bli kul att se vad du har valt för tg, det som är är fint det med. Bordet var också fint, ska det få färg? jag håller helt med om att vissa saker ska inte målas, det kommer förmodligen inte alltid att vara modernt med allt i vitt, men andra passar hur bra som helst att måla. Hoppas det blir fint!

    SvaraRadera
  3. Skall bli skoj att få se när det är färdigt.

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft en skön söndag med fix och annat.
    ha det bra
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina