Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 22 januari 2010

Fredags vintips!

Förra fredagen stod min kära vän för vintipsen så i dag får det bli min tur.

Vårt favvo vin heter TRIO, har ni inte provat det så gör det. Det är fylligt och har en underbar eftersmak. (84kr)

Vina Maipo Carmenere är ett gott billigt vin. Det rekommenderades till kunden före mig på vårt lilla systembolag förra sommaren. " om det inte gör ngt att det är billigt så är detta det bästa grill vinet vi har sa kassörskan "......... Det måste jag prova tänkte jag. Gott till grillat? ja, men också gott till allt annat. Ett allt iallo vin. (59kr) Får dock inte blandas ihop men kusinen som finns i box. Det är inte alls lika gott.

När jag var på systemet sist stod det en tjej bredvid mig där bland hyllorna. Hon pustade lite för hon hittade inte just DET vinet. Surt mumlade hon att ja då kan jag likabra bjuda på mjölk. Jag kunde inte låta bli utan fnissade lite lätt. Sedan var isen bruten och vi gav varandra lite olika tips. Hon traskade iväg till kassan med fyra flaskor TRIO och i min korg låg en flaska ANURA. Tror den kostade (67kr)
Den kommer jag att köpa fler gånger. Tack för det!

1 kommentar:

  1. TRIO, det var ett lätt namn att komma ihåg! Det ska jag absolut prova! Vina Maipo har vi provat, men endast i bag in box.
    Anura, ska jag också försöka komma i håg!
    Här blir det också lite vin i kväll men först ska A hämtas på kalas i grannstaden!
    Kram
    Ett annat vintips är amaronevinerna! De är helt suveräna! A Amarone kostar 199 kr och är väldigt gott!!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina