Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 14 januari 2010

Det kliar...

i inredningsfingrarna.........
Hämtade upp storebror hos kompisen. De har gjort om hemma, öppnat upp coolt mellan kök och vardagsrum. Det var ett tag sedan, men ack vad snyggt det är. I köket finns det där lilla bordet som inte behövs egentligen men som bara är så rätt. Jag kan inte sluta tänka på det. På vår vind finns ett slitet gammalt sidebord från "älska allt gammalt tiden". I helgen måste det plockas ner och synas. Det kan säkert målas vitt och placeras någonstans på just det där rätta stället. Maken suckar och jag spinner vidare på vilka stilleben som behövs.
Tur att det kan räknas som helg ganska tidigt i morgon eftermiddag:)

So long!

3 kommentarer:

  1. Åh, det är så härligt och hemskt samtidigt när man har varit hos någon som gjort något nytt och det börjar klia i fingrarna!!!
    Man vill så gärna!!!
    Jag tycker det är jättefint med öppet mot kök till vardagsrum men när vi gjorde om hemma bestämde vi oss för att låta väggen vara kvar mot köket. Anledningen var att vi kom på att när vi har gäster så var vi tvungna att gå och röja hela tiden, för det är ju inte trevligt för gästerna att sitta och se disken hela kvällen. Fast man skulle ju kunna göra något åt det också givetvis...
    Kramar :)

    SvaraRadera
  2. Kom förresten på, har du läst Roslund och Hellström?
    Arnaldur Indridason skriver också bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!
    Den där "älska allt gammalt tiden"börjar få ett uppsving igen verkar det som. Men nu skall allt målas vitt!!!
    Jag har ett slagbord och ett litet vägghängt vitrinskåp kvar sen den tiden. Skåpet har blivit vitt men bordet näns jag inte måla, inte än i alla fall. Men vem vet, rätt som det är får jag ett ryck.
    Lycka till med sidebordet, det blir säkert jättefint vitt!
    Kramar i massor!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina