Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 26 oktober 2009

Vi fick MVG



Har man fest brukar man få presenter. Jag fick inte en enda, men det fick lillebror. Han älskar att stå i centrum och njöt som fisken i vattnet när han öppnade och öppnade. Sedan blev det BUS. Jisses amalia. Då kunde jag se i makens blick att oj detta hade vi glömt.
Men fram med maten så lugnar de sig nog.
Det blev plockemat. Köttbullar, prinskorv, gurka, minitomater, paprika, oliver, fetaost, tacochips, tapenade.
Alla åt med god aptit. Det mesta hade vi satt på tandpetare.
Lillebror har helt själv bestämt vad de skulle äta. Det var ljus och massor av sega råttor på bordet.
Till efterrätt blev det chokladpudding i glas, toppad med grädde.
När barnen tömt faten lekte de ett tag till och sedan kom festens höjdpunkt.
Läskiga rundan i storebrors rum. Det var mörkt, läskig musik och ett snöre med läskiga saker att följa. När man hade klarat av rundan fick man godispåse. Några barn såg allt lite skraja ut efteråt.
Som grädde på moset blev det popcorn och spökhistorier innan barnens föräldrar hämtade hem sina små spöken.
Lillebrors ansiktsuttryck när vi frågade om han var nöjd är obetalbart. Jag älskar dig Måns!
Kram :)

1 kommentar:

  1. Tro jag det att ni fick MVG, kan man önska sig bättre föräldrar som ordnar en sådan "läskig" fest!? Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina