Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 26 oktober 2009

Tag hand om din älskade!


Pratade med fina M i dag om hur viktigt det är att vi tar hand om varandra, att vi umgås som man och hustru ibland, utan att barnen är med.
Min man och jag är ganska duktiga på detta. Vi tar en övernattning någonstans eller myser en helg hemma i soffan.
Det viktiga är enligt mig inte vad man gör, utan att man gör det.
Jag vet föräldrar som anser att de bara lämnar bort sina barn i nödfall, att de får rå om varandra när barnen blivit stora eller passa på att göra vuxensaker när barnen sover.
För mig handlar det om att få vara bara vuxen, bara fru och bästa vän, kunna prata om vuxensaker utan att bli avbruten, att få ha kvar den känslan av varandra som fanns innan barnen kom.
Jag är säker på att vi investerar för framtiden. Vi har tidigt lärt barnen att vi mår bra av att vara ifrån varandra. De trivs med att sova över hos mormor/morfar någongång och det är så härligt att längta efter varandra.

Såklart är vardagen också viktig och även där kan man hitta små vuxenstunder om man anstränger sig och bojkottar tv:n.
En god kopp te, lite tända ljus och veckans korsord vid köksbordet. Eller lite ost och kex på onsdagskvällen. En promenad med hunden på tu man hand.

Såklart befinner oss i olika stadier, några har småbarn, andra har tonåringar, vissa har släkten långt bort andra jobbar väldigt oregelbundet. Men så är livet. Vi har olika behov, men alla har vi behov av att få vara trygga och känna samhörighet med någon.

Som sagt det är inte vad man gör utan att man gör ngt som räknas.
Hjälp till med lite tips, hur gör ni för att hålla kärleken vid liv?

Tag hand om varandra!
Kram :)

1 kommentar:

  1. Jag kunde lika bra sagt det själv! Vi tar oss tid att bara göra saker för oss själva. Jag tycker det är viktigt att göra det om man kan. Att man ska ta igen det sen när barnen är stora tror jag inte riktigt på. Risken är ju att man växer i från varandra och bara har barnen som en gemensam grund och när de sedan försvinner finns det ingenting kvar. Lika viktigt som det är att vara tillsammans alla lika viktigt är det att få vara bara med sin partner. Man umgås på ett helt annat sätt och det behöver man. Vi reser gärna bort någon dag eller gör något bara vi två, går ut och äter, ser på bio, går ut och promenerar.
    Ha det bäst, kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina