Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 26 augusti 2009

Onsdagsfunderingar

Hej vänner!
Jag har haft besök av Kurt Wallander. Vi har tillbringat de senaste kvällarna tillsammans, både på gott och ont. Det började med ett biblioteksbesök med sonen. Vi skulle BARA låna några cdsagor till honom. Vid lånedisken stod en bibliotikarie och packade upp posten. Plötsligt hade hon Mankells senaste bok i handen. "Den orolige Mannen" Jag log lite mot henne och frågade, kan man låna den nu meddetsamma. Javisst men det är en sjudagars. Jag hade absolut inte tid för en sjudagars på 555 sidor men den slank med hem ändå. Nu är den återlämnad!! Jag gillade den men kan nog tycka att det var lite för mycket politik.
I epilogen skriver Mankell att det är hans absolut sista bok om Kurt Wallander men jag är inte så säker på det. Det känns som om Kurt inte vill kasta in handduken riktigt ännu.

Nu i kväll har jag tagit en fika på stan med bästa E. Vi satt länge på en uteservering och pratade om ditt och datt. Precis som på alla andra ställen kom svininfluensan på tal. Hur ska man göra, vaccinera sig eller inte? Blir det en pandemi eller inte? Jag är väldigt kluven i frågan, är rädd för konstiga biverkningar eller att man inte kunnat testa vaccinet ordentligt. Samtidigt jobbar jag ju med barn och det sägs att vi vuxna kan vara smittbärare utan att utveckla influensan själv. Hur mycket påverkas vi av media och är högt uppsatta personer mutade tro.Ja det är ett dilemma. Handsprit, korta naglar och inga ringar på jobbet räcker nog ett tag till iallafall.

Gick en snabb sväng in på Åhlens igår. Jag älskar höstens mode. Det fanns mycket stickat och långa fina tunikor. Jag blev så köpsugen men bestämde mig för att vänta till efter semestern. Gick en runda bland ytterkläderna och hittade så coola mössor. Förra hösten tog jag mod till mig och blev med mössa. En rolig baskerliknande sak i gammelrosa färg. Detta kompleterades med likadana vantar. Nu hittade jag flera olika som nog skulle kunna få följa med mig hem men somsagt, jag väntar. Påväg ut sprang jag på en underbar poncho. Den var otroligt mjuk, lång och silvergrå.......Jag har ju BARA några stycken och absolut ingen silvergrå, så det blev ett inköp iallafall.

Nu ska jag krypa till sängs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina