Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 8 juni 2009

Adress okänd!

Hann bara vara på jobbet ett par timmar så var huvudvärken tillbaks. Den kom som ett brev på posten och jag gillar det inte. Vill trycka ner allt i ett fult kommunkuvert, skriva adress okänd och lämna det i en gul brevlåda........

Varför är mina krav så höga? Varför måste allt vara så himla bra alltid. Varför måste jag ha ständig koll?
Det är inte så att allt hänger på mig, jag kan inte rädda alla barn som far illa, jag kan inte hjälpa alla oroliga föräldrar, jag kan inte ta hand om alla våra måsten inför terminens slut.........
Ingen kräver det av mig, allt rasar inte samman om jag inte har full koll........
Varför fattar jag inte detta.

Kom hem med gråten i halsen, fick syn på maken och då brast allt..... igen , ja jag vet. Jag grät en skvätt, torkade tårarna, åt god kvällsmat, bakade rabarberkaka med sonen, åkte till mormor och morfar och fikade. Nu känns allt bättre igen.

I morgon tar jag nya tag och skriver om roligare saker, typ en underbar handbollshelg i Köpenhamn.
Kram till er alla!
:)

3 kommentarer:

  1. Och, ohhh så jag känner igen mig hos dig ;)

    Ännu större bamsekram ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är skyldig dig massor av kramar så jag kramar dig gärna på onsdag när jag är tillbaka. Tills dess, var rädd om dig och sänk dina krav min vän.
    kram anna

    SvaraRadera
  3. Jag skickar dig en stor kram!!!!
    Jag vet precis hur du känner, jag vill alltid göra allting bra, har höga krav på mig själv och blir ledsen när jag inte lever upp till mina förväntningar...
    Du är bra precis som du är!!!! Glöm inte det! Jag kände mig faktiskt lite bättre när jag för åtminstone en dag sänkte mina krav och märkte att det faktiskt gick bra ändå! Prova - en dag!
    Många kramar/ Jessica

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina