Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 26 maj 2009

"Härliga bilder"

Hej hopp!
Satt i en timme igår och försökte få ordning på lite "före/efter" bilder. Det gick sådär. De hamnade inte den ordningen jag ville, hur jag än gjorde........ Är enligt familjen en bloggnörd... dock utan datakunskaper.
Tänkte göra ett nytt försök i dag, men beslöt mig för att låta bli. Ni får helt enkelt ta mig som jag är. Skrolla upp och ner lite så blir det nog finemang.

Hej!
Har du hamnat här av en slump vill jag berätta att vi renoverar ett gammalt hus i Dalsland. Vi försöker vara där så mycket vi kan, men vi har 45 mil dit så det tar sin lilla tid.
Blunda lite emellanåt så kan du nog se framför dig hur det kommer att bli.Längre bak i bloggen finns det bilder från utsidan med.

En gammal kista i barnens stora rum. Alltid bra med mycket förvaring.



Vi har byggt norska "köjsängar" för att få många sovplatser. 90 säng uppe, 120 säng nere.






I det stora rummet där nere finns en stor öppen spis. Tyvärr kan vi inte använda den som den är utan måste sätta in en kassett. Hoppas det blir bra när det blir klart.


I det stora rummet nere finns denna fina vedlår. Den sitter fast i väggen. Visst är den charmig. Vet inte vilken färg jag ska måla den i. Kanske behåller vi den såhär. Tänk att orginalfärgen kan vara så fin fortfarande.


Nu har matbordet kommit på plats. Det finns en klaff till och meningen är att det ska vara stort och inbjudande. Vi har två gamla kökssoffor också som snart kommer på plats. Rummet är jättestort så vi ska ha en kombinerad matplats och vardagsrumshörna.


I samma rum finns denna underbara buffé. Där har jag tänkt duka upp härliga frukostar framöver....

Väggarna där nere är fortfarande bara grundmålade och golven ska lutas av men det var skönt att kunna flytta ner köksbordet som vi har haft i pojkarnas rum.



Liten bild från köket.



Hallen på ovanvåningen


Blivande kök och badrum

Stora rummet nere / blivande matrum och soffhörna


Hum....


Blivande kök och badrum.


Det stora rummet uppe - pojkarnas tillhåll.


Det stora rummet nere.


Vårt sovrum har jag helt glömt att fotografera. Det får bli till nästa gång.
I badrummet är duschen klar och toan på plats men ännu är inte all panel uppe. Bilder därifrån kommer också senare.

Kram :)

3 kommentarer:

  1. Vilket arbete ni lagt ner! Men, det är ju väl värt det när man ser resultatet!!! Superfint!! Oj vilka härliga dagarna ni kommer ha där! Kram
    (Behåll originalfärgen på vedlåren tills du är riktigt säker, jag tror du vet när allt är klart vilken färg du vill ha!!)

    SvaraRadera
  2. Herregud, det där huset hade jag kunnat döda för, OM det hade legat i Skåne, vilket sådana hus sällan gör, och OM jag hade sluppit lägga ner allt det hästjobbet ni verkar ha lagt ner. Varför är det bara jag och min sambo som tycks vara helt oförmögna att renovera? Jättefint har ni gjort det, sängarna är superfina och praktiska och alla gamla detaljer helt underbara!

    SvaraRadera
  3. Men det här var ju helt fantastiskt!!! Vilket projekt ni gav er in på och vilket fint resultat ni fått!!!! Jag följer gärna fortsättningen!!!

    Låt låren ha originalfärgen kvar du, den såg inte alls fel ut och original är original! :)

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina