Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 7 april 2009

Vårt paradis - en dröm som gick i uppfyllelse.



Hej igen!
Denna dags vila och mys med barnen har givit gott resultat. Jag känner mig mycket bättre i benet och haltar inte ens.
Har haft mycket egentid i dag och har planerat en del inför valborgshelgen då vi åker till vårt paradis.
Jag har nog inte skrivit så värst mycket om detta så det får bli ändring på det nu.
För ett par år sedan köpte vi ett enormt hus i de djupa skogarna i Dalsland. Ett fallfärdigt 1700-tals hus med enorm potensiell att bli ett drömhus.
Både jag och min man är intresserade av inredning och vi hade kikat på detta hus länge, länge. Det hör till saken att min svärmor kommer ifrån trakterna, och det finns en liten sommarstuga där som vi tillbringat många veckor i. Stugan är numera förliten för oss alla. En dag för fem år sedan bestämde vi oss för att köpa "Ingas hus" som huset kallas. Då var det Morbror S som ägde huset och marken där till. Han har ett gott öga till min kära och har nog alltid hoppats att vi skulle köpa huset.
Sagt och gjort. Min systers mans kommentar till vårt beslut löd. " kul, jag hjälper er gärna att renovera, men det är nog lättare att ta sig till månen"
Nu, flera år senare har vi kommit en bit på väg. Huset är färdigrenoverat utvändigt. Vi har vatten och elektrisitet, t.o.m toalett och dusch inne. Inget av detta fanns tidigare. Inne finns det tre stora rum och ett litet kök. Rummen på ovanvåningen är i stort sätt klara. Vi har bytt ut alla fönster och satt panel på väggarna. De har vi målat vita och planen är att såpa alla golv. Huset är stort och det finns massor kvar att fixa men nu kan vi bo där utan problem.

Att komma till stugan är som att komma till himmelriket. Så fort man kommer fram försvinner all stress och alla måsten. Man tar en runda i skogen eller en sväng ner till sjön, sätter sig någonstans med en bok eller en kopp te. Barnen kör cross och bygger kojor. Maken är med mig eller tar en jaktrunda. Visst låter det som en dröm och det är vår verklighet.
I morgon kommer det bilder på hur det ser ut nu.
Kram :)

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Du är för gullig! Ha en skön påsk! Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina