Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 4 april 2009

Välbehövd Lördag!

Hej hopp!
Grillen är igång, barnen spelar fotboll, maken och jag klurar på sommarprojekt till trädgården Kan det bli bättre.
Egentligen borde vi vara trötta efter att ha cyklat två mil, till och från goda vänners stuga. Men vi har det bästa vårvädret och njuter utomhus, några med lite för lite kläder, andra med solglasögon och sommarkänslor.
I kväll serveras det Cevapcicie och klyftpotatis, vitlökssås och grillade grönsaker i folie. Barnen pratade ngt om chokladpudding, vi får väl se.

Igår var jag på middag med min Mor. Vi njöt av god mat och varandras sällskap flera timmar i en underbar restaurang i Lund, ITALIA på lilla fiskaregatan. Maten, Pasta med fläskfilé och Karljohansvamp i gorgonzolasås serverades av en helt charmerande kypare. Supergott! Tänk vad stor betydelse det har att man blir bemött på ett trevligt sätt.
Som sagt var restaurangen till bredden full med glada hungriga gäster. Det pratades, skrattades, skålades och pussades överallt. Helt perfekt början på helgen.
Tack snälla goa Mor.

När jag vaknade i morse, dvs mycket tidigt kunde jag knappt resa mig upp. Höften är inte alls min kompis. Jag tog en Ipren och försökte somna om. Det gick inte alls, men jag är så lyckligt lottad att min snälla man traskade upp och hämtade starka grejer, som han sedan masserade in i mina onda muskler. Muskelinflammation såklart!
Jag har varit dålig på att stretcha mina muskler efter mina motionsrundor, och det blandat med dålig sömn och för mycket motion straffar sig. Kan hon ändå cykla tänker ni såklart. ja, det går jättebra men när jag går vanligt känner jag mig som en nittioåring..........

Det känns så skönt att få gnälla lite, dessa bloggar är annars ganska befriade från gnäll. I morgon är en ny dag med nya utmaningar, och då tar jag nya friska tag. Med eller utan höften.....
Nu väntar god mat, senare Robinson och mys med familjen.
Kram till er alla. :)

1 kommentar:

  1. Hej! Nu är vi hemma igen efter en skön vecka. Ville bara säga att jag följt din blogg hela veckan men har inte kunnat kommentera något, tråkigt. Hoppas det är bättre med höften. Måste fråga vad siffrorna inom parantes betyder, har sett dem ett tag men inte förstått vad du menat. Jag är nyfiken!!! Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina