Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 5 mars 2009

Snart Fredag

Hej hopp!
Snart är denna lååånga arbetsvecka slut, bara imorgon kvar. Fredagar är toppen tycker jag. Bäst är de när de inte är färdig planerade långt innan. Morgondagen är helt tom. I allafall på ytan. Det blir säkert god mat, lets dance och mys i soffan med familjen. Sedan är nämligen hela helgen fullbokad. Kalas, kalas ,kalas

Ibland skulle jag vilja hoppa över kalaset och bara sitta som en fluga på väggen och titta på. Det kan bli så krystat när man föser ihop en massa människor på en liten yta och alla förväntas umgås med varandra. Ibland blir det toppen, men lika ofta blir det bara ytligt.Tacka vet jag små middagar med några väl valda vänner. Skratt och prat. Hoppas att ni inte missförstår mig och tänker "toka, stanna hemma om det inte passar" det är inte så jag menar, känner att jag inte riktigt kan förklara men vill inte radera..........

Igår hade vi en djup personalkonf. Vi pratade om likabehandlingsplanen på vår skola, och om mobbing. Vi såg en snutt av en gripande film och hela kvällens prat ekar i mitt huvud. Detta är ett så viktigt ämne som innefattar så mycket av våra liv, den person vi är, har varit och kommer att bli. Det är så många barns öden som ligger i våra händer. Jag har ältat detta hela dagen och känner att vi måste lägga massor av krut här. Både som föräldrar, pedadoger, förebilder, vänner, syskon you name it!!!! Tänk till, snälla!

Ja, så konstig denna blogg blev.
Må gott alla. Kram :)

PS. saknar dig S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina