Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 23 mars 2009

Måndagstankar

Hej hopp!
Har tittat runt på en hel del bloggar. Det är intressant att läsa vad andra tycker och tänker. Det som är viktigt här och nu för mig betyder kanske ingenting för Fia i Norrbotten, vad vet jag. Vissa dagar funderar jag jätte mycket och kan ha svårt att slappna av. Andra dagar flyter allt på och jag grubblar inte ett dugg. Konstigt! När jag var yngre förbannade jag mig själv och mina funderingar. Numera har jag lärt mig att leva med dem och är faktiskt glad över dem. Jag är en tänkare, men en glad sådan. Jag gläds åt det lilla. Jag tycker att alla borde vara lika mycket värda och blir upprörd över personer som bara tar och tar utan att ge tillbaks.Det kan göra mig skogstokig.

I dag är det en grubblaredag.
Vi har pratat om en ny typ av barn på skolan idag. De barn som kallas "lustbarn". Barn som bara gör det som de själva har lust med. När dök dessa barn upp och varför? Kan du hämta tejpen till mig - nej jag har inte lust. Var snäll och sätt dig i samlingen - nej jag vill inte. Så svarade inte barn för ett par år sedan. Nu finns det så mycket valmöjligheter runtomkring oss så varför bry sig om man inte har lust.
Varför lyssna klart på en låt på radion när det kanske finns en bättre på en annan kanal.....
Varför blunda en stund i soffan eller prata lite med din mamma när det är paus i ett program, när du i stället kan sappa till en annan kanal.....
Varför prata med dina vänner då du möter dem, när du kan tjatta med dem på nätet istället....
Varför springa in till grannen och fråga om ni kan leka, när telefonen ligger bredvid.......
Ja, vad vet jag. Det jag vet är att VI PRATAR MED VÅRA BARN 9 MINUTER OM DAGEN OCH VI SER PÅ TV 4 TIMMAR OM DAGEN. Kan det ha ngt samband tro?

Nu ska jag krypa upp i soffan med min bok som kanske kan skingra mina tankar lite. Lilla sonen har lagt sig och lyssnar just nu på en "pappabok" Stora sonen har sprungit in till kompisen en stund innan vår kvällsfika. Känner mig nöjd och glad, här bor inga lustbarn.

Har dessutom pratat länge med min kära Mor. Det känns som balsam för själen.
Kram :) (24)

1 kommentar:

  1. Mycket tänkvärt du skriver, vi måste nog stanna upp och tänka vad vi vill ha ut av livet, vad som är viktigt och dessutom lära våra barn vad som är viktigt! Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina