Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 27 mars 2009

Kung för en dag!

Hej hopp!
Sitter i soffan och njuter. Har redan bytt till mjukis och Pj. Det är verkligen fredagskväll här hemma. Maken ligger i den ena soffan jag i den andra. Barnen pendlar mellan oss och tar en sväng till datorn mellan varven. De tittar lite på lets dance men inte med samma inlevelse som som mina gosiga flickor i klassen. De äger.......

Äger gör även min son. Jag klappar mig själv på axeln och är stolt som en tupp. Skolan har en tradition som heter "slå katten ur tunnan" Femteklassarna tävlar om titeln kattdrottning eller kattkung. Det gäller att slå på en tunna som hänger i ett rep. I tunnan finns det godis, en i taget slår på tunnan med en påk. Det går laget runt ett par varv. Sonen vår, slog det avgörande slaget och tunnan sprack. Ut föll massor av godis. Fjolårets kattkung krönte årets kung och han fick välja ut en katt drottning. Tillsammans delade de ut godis till alla skolans klasser. Detta är en gammal tradition uppsnappad från Danmark. Hela skolan firade med hattparad.
Hemma firade vi med Jumbo pommack i champagneglas. Lillebror var noga med att övertyga oss om att han minnsann också kan bli kattkung en dag och då måste vi fira på samma sätt. Såklart älskling! men ikväll är det brossan som står i rampljuset. DEt är bara att backa lite.......

Åter till kvällens letsdance. Jag hoppas och vill att Magnus ska vinna, men efter Lajlas sista dans vet jag inte. Men dansen var grymt bra. Jag är en obotlig romantiker och föll pladask.
Hoppas ni alla får en härlig början på en helt orörd helg.
Kram :) (20)

1 kommentar:

  1. Konstigt(nr 1), vet inte vad som händer idag men jag provar för tredje gången att lägga in en kommentar hos dig. Skam den som ger sig! Vad jag ville säga var:
    Gratulera sonen till vinsten och titeln! Såg även att Magnus vann Let´s dance igår.
    Konstigt (nr 2) från min dator har jag alltid kunnat klicka på länken till dig och det har fungerat, provade från en annan dator då gick det inte. Nu tror jag att jag fixat det (datahackern...) Skulle behövt Lisbeth Salander!
    Vet inte varför jag berättar hela denna historien egentligen;)
    Men oavsett, ha en riktigt skön helg! Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina