Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 2 mars 2009

Handbollsfest

Hej hopp!
I kväll ska vi på handbollsderby. Bästa laget H43 möter LUGI. Det ska bli jätte roligt. Första matchen för mig i nya arenan i Lund. Sonen fnyser lite kaxigt, jag har ju sett ett par stycken tidigare. Vissa har ju tumme med morfar och mormor.

Det har varit en motig dag på jobbet idag. Kan inte ta på det men hade önskat att jag var ledig. Fick nog förmycket av det goda i helgen.
Jag är en sådan som lätt skulle tackat ja till ett friår. Så härligt att bara få rå om mig själv och bara göra det jag vill hela dagarna. En lång lista med saker som jag skulle vilja göra skulle pryda min vägg, skrivet med gammaldags krita. Sedan skulle jag stryka efterhand, och lägga till nytt såklart.
Jag skulle tillbringa många timmar på biblioteket. Smyga runt och titta lite här och lite där. Dra in lukten av gamla böcker och bläddra i tjocka historieböcker fulla med damm. Knasigt kanske.....
Sedan skulle jag skriva, Massor....... Jag har en dröm om att skriva barnböcker och har lite material färdigt faktiskt. Har även massa tankar och andra drömmar som jag vill få på pränt, mest för min egen skull.
Baka och laga god mat, bjuda vänner på middag ofta, står också högt upp på min lista.
Jag vill såklart åka runt på loppisar och göra fantastiska fynd som jag sedan kan lappa och laga och sedan möblera med i vår stuga på landet. Jobba med lera och göra vackra keramikskålar vill jag också............
Ja ni ser, listan blev snabbt lång. Bara att tänka såhär gör allt lite lättare, att drömma sig bort är ibland bästa medicinen då ngt känns trist.

Jag som bara skulle skriva lite om kvällens aktivitet och berätta om Lördagens diskussion. Ja ja.. Det blev en massa prat om bloggar och bloggare. Mina gäster kan inte förstå att jag kan lägga och har tid att lägga tid på att blogga. För mig har bloggandet blivit både ett gift, en härlig avkoppling och ett nöje. Ofta tänker jag det kan jag skriva om i bloggen eller det måste jag fota till min blogg. Jag får också en massa tips på både det ena och det andra när jag läser andra bloggar. Hoppas ni är nöjda med det jag skriver och att det är avkoppling för er. Basta!!!!
Kram så länge. :)

1 kommentar:

  1. Vad vi är lika! Jag vill göra allt det som du skrev om. Jag hade stått först i kön om att begära friår. Det finns så mycket jag vill göra. För att nämna några av dina förslag, vill också dreja, har länge haft en dröm om att få skriva en bok, har faktiskt skrivit en... en barnbok. Inte skickat den till något förlag förstås. Det är jag för feg för, tror inte jag är bra nog.
    Nämnde förresten att jag önskade högre lön för min chef då jag berättade om allt jobb jag lagt ner som hon inte var medveten om. Kanske en löneförhöjning på väg.
    Eftersom du är kollega med S antar jag att vi har samma slags jobb, vet inte, men vissa dagar är pest. Jag tycker att jag bara ger och ger och vad får man igen?
    Jag tänkte precis idag gnälla av mig på bloggen, men ibland känns det som alla är så positiva och då vill man inte klaga. Men för sjutton gubbar, alla har sina ups and downs eller hur. Tror jag ska skriva lite om alla "ner", ibland är det skönt att få skriva av sig! Kramar
    Fortsätt blogga! Jag gillar din blogg, och det är beroendeframkallande!!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina