Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 17 februari 2009

Vackra Tisdag

Godmorgon alla sjusovare. Sitter på jobb med en kopp te och har en helt orörd arbetsdag framför mig. I går hade jag medarbetarsamtal med min nya chef. Hon hade lämnat ut ett tvåsidigt papper med punkter att tänka på inför mötet. Jag har en dålig vana att se mellan raderna och är väldigt självkritisk. Ja vad kan jag nu hitta för fel på mig själv inför detta möte tro? Efteråt mår jag alltid jättebra, så även denna gång. Framför allt blir jag glad över att jag faktiskt hittar många goda sidor hos mig själv. Jag är en duktig pedagog som älskar mitt arbete med barn. Jag älskar problemlösning och det är en stor bit att tampas med i skolans värld. Att då hitta lösningar som fungerar för både skola och hem är toppen. Det jag villl ha sagt med detta är att det är viktigt att ibland granska dig själv positivt och hitta de underbara sidorna med just ditt arbete, finna kompetensen och det du brinner för. Det gjorde jag igår. Nu gör det ingenting om snön ligger kvar ett tag till och våren lyser med sin frånvaro. Jag mår toppen ändå.
Ha en härlig dag, i pulka backen eller på jobb!
Kram :)

1 kommentar:

  1. Är precis som du och tänker inte på alla bra sidor utan fokuserar på de dåliga. Jag ska ha medarbetarsamtal om 2 veckor, jag vill begära mer i lön för jag har lagt ner ett enormt arbete under den senaste tiden, men jag vet inte riktigt om jag vågar...
    Visst är det härligt att må toppen, låt nu den känslan vara kvar lääänge!! Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina