Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 8 februari 2009

Underbara Helg





Hej!
Vilken underbar helg jag haft. Batterierna är fulladdade och jag ser fram emot en ny arbetsvecka. Denna vecka kommer att gå i miljöns tecken, iallafall på jobbet. Vi ska dra igång vårt miljötema med en inspirationsdag på Tisdag och jag har gjort ett mini reningsverk som jag ska visa för barnen. Här hemma startade vi med sopsortering efter jul och det går framåt. Vi sorterar inte så mycket men många bäckar små.......

Igår åkte familjen till ett hjort och grishägn vid Löddesandskog. Detta var barnens favvo utflyktsmål, då de var mindre. Det är en härlig runda på fem km och man får lov att mata djuren. Vi hade korv med oss och fikade innan vi åkte hem.

Väl hemma åkte jag och gosade med lilla kusinen. Hon är snart sex månader och for runt i sin gåstol. Hon är så glad och sprallig. Hon är inte så glad i mat men jag lyckades få i henne ett par matskedar puré och var mäkta stolt.

På kvällen blev det melodifestival och god mat därtill. Min bror hade köpt ett jättegott vin till vår lammstek. Tack snälla! Det blev jättbra. Till kaffet åt vi farmors goda fastlagsbullar. Jag somnade gott i minsta sonens säng, och vaknade i morse av en puss mitt på munnen, fortfarande i samma säng. Godmorgon min sköna sa sonen. Du har sovit här hela natten mysigt va! Tänk vad lite vi kan bidraga med för att göra våra barn så glada. Om ett par år är den tiden förbi så jag njuter för fulla muggar.

I dag har jag bara gjort saker som jag gillar.

Gått en långrunda med familjen - i rask takt....
Läst Allt i hemmet - från pärm till pärm
Bakat goda kanelbullar - bjudit mina föräldrar på fika - låtit barnen äta så många bullar de ville....
Gått ännu en långrunda - denna gång med min Mor, ivrigt konverserande om allt och ingenting. Mysigt!!
Lagat en god middag - vildsvinsstek med massor av vitlök och fullkornsris därtill.

Jag ska nog hinna med ett varmt bad inkl ansiktsmask och kroppsskrubb innan kvällen är till enda. Kram till er alla:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina