Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 1 februari 2009

Toppen Lördag

Har haft en helt underbar Lördag. Minsta sonen sov hos mormor och morfar så vi hade bestämt träff i stan. Det blev ett besök i leksaksaffären. Det bästa som finns är Starwars. Kanske kunde vi hitta ett nytt skepp eller en gubbe som han mååååssssttteee ha. Nej vi köpte inget! Ibland är tittandet halva grejen och man måste längta lite också. Han hittade ett gevär som han bara måste ha men det blev ett nej där också. Vi har redan en hel vapenaffär här hemma och får absolut inte plats med flera. Vi gick vidare till Optikern och hjälpte morfar att välja ut nya bågar. Sonen hittade fina bågar som passade honom perfekt och stod framför spegeln och åmade sig" you taking to me? ( hoppas ni sett reklamen, han var helt klart en kopia) Sedan köpte vi härlig Lördagsmiddag. Det är vår tur att överraska. Det blev musslor, färska Smögenräkor och lax. Efter ytterliggare några affärer styrde vi kosan mot vårt favvoställe Espressohouse. Där njöt vi av goda smörgåsar,chai, latte och chokladmuffins. Stora sonen hade varit med de stora grabbarna på jakt. De sköt ett jättestort vildsvin och hade världens naturupplevelse med ett drev på mer än tio vildsvin. De kom lunkande på rad precis som i armen sa sonen. De kom rakt emot oss och jag tänkte att min sista stund var kommen. Jag nästan kissade på mig så rädd blev jag. Hans ögon lyste och lyckan var fullständig. Kvällen avslutade vi i soffan alla tillsammans. Vi såg på " så som i himmelen ". Finns det någon bättre film. Den är så gripande och skådespelarna lever sig in i sin roll på bästa sätt. Har nog sett filmen tre gånger. Kram :-)

Dagens gos! Pratade man min systerdotter i telefon. Det läT såhär. MOSTER VILKEN DAG KAN DU HÄMTA MIG PÅ DAGIS? DU KAN KOMMA KL ETT ELLER VILKEN ANNAN BOKSTAV DU VILL...
Lilla goa unge jag älskar dig så, Mosters lilla hjärta. Vi har vars en osynlig puss på benet och den måste vi alltid fylla på när vi träffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina