Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 21 februari 2009

Orörd Lördag

Godmorgon på er denna härliga Lördag.
Det är fint väder, solen försöker leta sig fram mellan molnen. Jag sitter vid köksbordet med en kopp, ja ni vet väl vid detta laget att jag är en TE DRICKARE MED RÅGE. Har en helt orörd helg framför mig, inte så mycket inbokat heller. Makens föräldrar kommer på middag i kväll men det är många timmar dit. Barnen är redan ute i snön och leker. Det finns inte en orörd gräsplätt i hela trädgården. Just nu samlar de ihop all snön för att bygga ett fort. Det vankas snöbollskrig mot grannarna. När jag var barn såg föräldrarnas gräsmatta likadan ut som vår. Alla gatans barn höll till hos oss. Längre ner i gatan fanns en helt annan trädgård. Snön låg vackert orörd och en rak skottad gång gick fram till ytterdörren. Gudnåde den som traskade runt på gräsmattan. Stackars barnen som bodde där. Vet att killen i familjen har barn i dag. Förhoppningsvis ser hans trädgård ut som vår en dag som denna. Hoppas ni får en härlig dag och att ni njuter av helgen på ert favvo sätt.
Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina