Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 24 februari 2009

Bokrean



Hej!
Då var jag hemma igen i mitt mysiga kök. Barnen ser på film och jag strosar runt lite. Jag har haft en trevlig dag i bokens tecken. Min mor och jag har vänt och vridit på en massa böcker. Läst på baksidor och jämfört priser i kataloger. Allt enligt traditionens måsten........ Skillnaden i år jämfört med andra år är att jag köpt mycket böcker under 2008 och hade alltså många av årets rea böcker. Det blev några stycken iallafall.
En bok jag suktat efter är kokboken " Mellan hjortron och oliver " av Tessa Kiros. Det är en bok jag bläddrat många gånger i i bokhandeln men tyckt att den var för dyr. Nu ska här lagas många nya recept.
Jag köpte en annan kokbok också, Karin Franssons sju årstider - kärleken till de goda råvarorna. Hon är en favorit och skriver väldigt vackert och har många fina bilder. Som vanligt fikade vi länge och njöt av en härlig dag tillsammans.

Nu ska jag snart kliva in i rollen som läxläsarmamma, vilket inte alltid är så lätt. Tror att det handlar om olika tempus idag på den ena sidan bordet och tio kompisar i matte på den andra sidan. Kan man skapa ngt bra av det tro.

Har skickat iväg maken för att köpa semlor. Det blev ingen på stan så vi får råda bot på det i kväll. En liten belöning efter allt läxläsande och handbollstränande.
Visst låter det som en bra plan.
Kram så länge! :)

1 kommentar:

  1. Vilken mysig dag ni verkar ha haft! Du råkade inte se om de hade någon chokladdessertbok, det letar jag efter. Har ännu inte hunnit vara inne på bokrean än... Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina