Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 14 oktober 2016

Ljudets mysterier.

Hej vännen!
Sitter i stugan och myser. Vi kom upp igår och allt är helt tyst. Eller kanske inte tyst men, lugnt. Brasan knastrar gottigt, storebror och Tyra halvslumrar i soffan och i från köket hörs radioröster.
Jag fixar med bilder och försvinner bort i härliga minnen.
När vi är här på somrarna är vi oftast många. Vårt hus är stort och flera familjer kan vara här samtidigt. Alla är vana att vara här, de har fullt upp med sitt, sjunger en trudelutt, ritar, spelar handboll, fotboll, badar, fiskar, går i skogen, läser eller fixar mat. Det är en salig blandning av ljud och röster som överröstar varandra.


 När gästerna åkt hem blir det en konstig tystnad, även om den är väl behövd. 
När jag sitter här och väljer bilder så är det ändå de bilderna när vi är många, som lockar mig mest. Familj och vänner är viktiga ingredienser i mitt liv.
Det gäller bara att hitta en lagom balans och detta är väl ett bra exempel på den raka motsatsen.
Tyst, lugnt och ändå precis lika mysigt.

Stor kram Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina