Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 25 januari 2018



Hej igen!
Sitter och funderar över vad vi ska äta i morgon.  Visst är det roligt att spetsa till det lite extra på helgen. Förrätt, lite plock eller en dessert.
Förra veckan åt vi så god kycklingfile att jag nästan vill servera den i morgon igen men det blir snudd på lathet. Jag älskar att plocka fram kokböcker, sitta och bläddra och skriva listor fundera och planera.
Trots att jag helst bläddrar och tummar i böcker så finns det så mycket gott även på nätet.
På Zeta.nu finns allt du behöver och lite till. Det var där jag hittade kycklingspett panerade i halloumiost. 





Här hittar du receptet


Jag är alltid sugen på lax så det får det nog bli. Grillad lax med gratinerade Auberginer, chevreost och granatäpplekärnor.
Så får det bli.

Nu väntar te och ett par sidor i min bok.
Även den att rekommendera
Född ur kylan av Nora Roberts, del två i en triologi om tre systrar som utspelar sig på Irland.

Krameli kram Kristina




1 kommentar:

  1. Jag gillar också att bläddra i kokböcker, men det blir inte av lika ofta längre eftersom allt bara blev lite "uppslängt" då vi flyttade in samtidigt som min far hade dött och min mamma behövde så mycket hjälp. Just ikväll gjorde jag äntligen slag i saken och städade bokhyllan utanför köket för att göra plats för våra kokböcker så att de faktiskt kan komma till användning igen! Flera av dem innehåller välprovade godbitar som inte blivit lagade på lång tid, så nu ser jag fram emot lite nytändning i köket.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina