Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 29 maj 2017

Hummmmm

Hej finaste!
Efter en helg i paradiset snurrar många tankar i mitt huvud.  Som vanligt hade vi det toppen, njöt av varandras sällskap, god mat och hjälp vilken underbar natur. Redan när jag kliver ur bilen andas jag annorlunda



Jag fick en känga av min kärdotter för att jag uppdaterar allt för sällan. ( nov 2016 )
Ja, hon har rätt och som vanligt när jag tänker på det hamnar jag i en humm hur ska jag göra situation. 
Hur är det med bloggandet, skriver vanligt folk fortfarande, jag menar om allt och inget eller är det bara kändisuppdateringar om mode, resor och fransförlängning.

En av mina tankar från helgen är den här.
Vi har en tight relation med mina föräldrar. Jag jobbar hårt för den och vi ses ofta. Jag trivs bra i deras sällskap och känner att mina ♥ också gör det.
Det kommer en dag då de inte längre finns hos oss och jag vill proppa mina killars hjärtan och hjärnor fulla av goa minnen, lärdomar och den underbara känslan av att tillbringa tid med andra än kompisar i deras egen generation. 
Vi skrattar tillsammans, lär av varandra och hjälp vad vi fjantar.

Det jag egentligen vill ha sagt är att det är inte en självklarhet att ha en tight och fin relation med föräldrar och syskon. Det är inte heller något måste, något som krävs av dig för att du ska vara en god och lyckad person men,
det smärtar mig ändå när det inte alltid fungerar.
Jag kan inte släppa att alla inte har det som jag och jag grubblar mig grön över det.
Jag vet att det är galet, att jag måste lägga mindre fokus på grubblerier men sådan är jag.

Jag hoppas att mina funderingar får dig att tänka kring dina val, vad är viktigt för dig?
Hoppas du får en toppen dag.
Kram




1 kommentar:

  1. För mig är min relation till mina förädlar också viktig och jag har en bra relation till dem. Har alltid haft och det är jag oerhört glad över. Den relationen vårdar jag ömt.

    Ang din undran över om folk idag bloggar om "vanliga" ting så säger jag både jag och nej faktiskt. Jag tror det är mycket viktigare för många att blogga om som du skrev mode, materiella ting mm än livet i sig. Många människor av idag har alltför brått för att sätta sig ner och läsa om vardagliga ting som hur man mår, vad man gör, vad man gillar mm. Men det struntar jag i. Jag skriver om det ändå. Det är det jag vill skriva om. Min vardag, mitt liv, hur jag har det, hur jag mår, vad jag gör och allt det där. Sedan om jag har 700 följare eller bara 7 det kvittar mig. Man ska skriva om det man själv vill och inte vad alla andra vill enligt mig. Men sån är jag.
    Och jag håller med din kärdotter om att du bloggar lite för sällan (med en liten blink i ögat). Jag saknar dina inlägg vännen.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina