Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 20 november 2016

Skönheten och odjuret.


Hej min vän!
 oj vad fort denna härliga helg blev till söndag kväll.
Jag har haft en fantastisk helg.
Middag med härliga handbollsmammor på fredagskvällen, lunch och viktiga samtal med min bästaste vän Maria på lördagsförmiddagen, middag i trygga föräldrahemmet på lördags kvällen och en söndag med absolut inga måsten.
Jag har powerwalkat, fotat och läst. Druckit te och yogat.
Nu har min jägare nyss kommit hem och vi ska grilla.


När jag körde iväg till Maria i går kämpade mina killar på i trädgården. Klippte buskar, räfsade löv och klippte gräsmattan. Vår trädgård är gammal. En fröjd för ögat under vår och sommarmånaderna, en skönhet för ögat. En plats som jag älskar och ständigt pysslar i.
Men nu, hua mig........ grå och mer som ett odjur.
Stora träd som så gärna smutsar ner gräsmatta och rabatter med sina löv, krukor som gapar tomma eller har vissnade blommor. Färger som är genomgående grå och suck.
Detta måste få en ändring inför nästa höst. Jag har traskat runt med kameran och planerar för en förändring. Det ska planteras växter med höstfärger och ännu fler buskar måste få flytta hit.
Odjuret måste ge plats för skönheten året om.
Basta!!!!

Kram Kristina








1 kommentar:

  1. Bästaste du! Tack för en supertrevlig stund i lördags och vilket härligt fotocollage du bjuder på här. Men va? Kan er skönhet till trädgård verkligen förvandlas till ett odjur under höst och vinter? Det har jag svårt att tro men jag tvivlar inte en sekund på att du smider hur bra planer för trädgården som helst.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina