Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 2 november 2016

Mosterbullar

God kväll!

Jag pular runt i köket, med ljudbok i lurarna och städar upp efter kvällens bullbak.
Våra grannar har varit en sväng i London och som tack för att jag tittat till deras hus fick jag en burk Raspberry Jam från Harrods. 
Älskar hallonmarmelad.
Precis innan lillebror skulle iväg till sin handbolls träning sa han 
" Mamma det hade varit gott med dina goda bullar, lite ost och den nya marmeladen när jag kommer hem"
En liten diskret ögonblinkning och så var han borta.
Bullarna han syftade på är bland det enklaste som finns att baka.
Min systers flickor kallar dem för mosterbullar och i kväll kom jag på att det kan de ju få heta i dubbel bemärkelse då receptet faktiskt från början kommer från en ungdoms kärleks moster.
Klicka här om du vill ha receptet.


 I går när jag kom hem hade en fin vän varit förbi hos oss och lämnat en helt underbar bukett rosor till mig. För att jag behövde dem tyckte hon.
De är så fina, doftar gott och pryder köksbordet.
Vänner, finns det något bättre.
Jag har lekt lite med kameran men hjälp vad svårt det är att få till något bra när dagsljuset är puts väck.
Önskar att ni kunde känna doften bara genom att gnugga lite på skärmen.

Stor kram Kristina




3 kommentarer:

  1. Hallonmarmelad åh så gott och så länge sedan jag åt det, nu blev jag riktigt sugen på nybakade bullar, ost och marmelad. Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Tack för inspirationen!
    Idag får de mina mosterbullar till frukost! 💖
    Kramisar Camilla

    SvaraRadera
  3. De är goda de dina "mosterbullar"! Det är nog dags att baka sådana här hemma också :)
    Kram Maria

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina