Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 23 oktober 2015

Duktiga flickan checkar ut...........

Hum vet inte riktigt hur men...........
Jag var ute och gick,
 lyssnar på en helt underbar ljudbok. Fylld av aha upplevelser och kloka tankar.
Halleluja!!!
"Under Vintergatans alla stjärnor" av Camilla Davidsson.
Huvudpersonen Emma är på pilgrimsvandring och försöker finna sig själv. Hon jobbar hårt med sig själv och sina demoner, sina måsten och sina jag borde...... 
Emma traskar många, många mil och funderar och reflekterar över barndom och vuxen världen.
Vad vill hon?
Vad är viktigt?
I ett av många samtal med en annan pilgrim sägs orden
 "Duktig flicka checkar ut"
De pratar om att lyckas, att vara lyckad eller att vara lycklig.

Hjälp vilken skillnad det är på dessa tre ord.
Jag ryser när jag erkänner för mig själv att, 
att lyckas och vara lyckad har länge varit prio ett.
Men vet du, jag har checkat ut.


Idag går jag till mitt arbete och är lycklig. Jag trivs och njuter av mina arbetsuppgifter men, jag är kanske inte lyckad, det är ingen som gör vågen och säger WOW Kristina hon kan.......,
men den tiden är förbi.
Jag är nöjd och det är underbart. 
Fundera själv Vad är viktigast!!
Att vara lyckad eller lycklig?
Jag vill inte med detta  starta ett krig.
Du kan säkert klara av båda men inte jag, mitt batteri har sagt nej, det har bränts i båda ändar allt för länge, det är stopp.
Men vet du.........
Jag är lycklig när jag går till jobb.
Jag blir euroforisk av barnen och deras utveckling. Kanske sparar jag den för mig själv men......
jag är säker på att dessa godingar tar till sig min kärlek och mitt engagemang. Jag tror och hoppas att jag fyller deras ryggsäckar med självkänsla, lycka och glädje. Jag hoppas att jag förmedlar kärlek och hopp och massor av skratt.
Det räcker och blir över.

Nu popcorn och Skavlan.

Kram Kristina








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina