Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 15 juni 2015

♥ Tillbakablickar och framtidstänk ♥

Måndag kväll och jag sitter vid köksbordet.
Utanför mitt fönster svajar den höga vita björkens grenar och himmeln blir allt mörkare.
Undra om jag hinner en hundrunda innan regnet kommer. Undra om regnet kommer. Undra om värmen kommer tillbaks, undra om det blir någon riktig sommar. Undra om jag kan hålla mig vaken om jag sätter mig vid tv:n

Hej min vän!
Känner mig lite som en sexåring som undrar över det mesta.
Försöker komma på hur jag själv fungerar, lär mig ngt nytt varje dag, just nu är jag toktrött, har ett enormt behov av återhämtning och avkoppling.
Ensamtid och tystnad.
Förra veckan gick i en hastighet som inte är ok. Jag hade jätte trevligt, hann med massor, träffade många fina människor men jag är och kommer alltid förbli stresskänslig och den där reserv tanken är inte stor.



I tisdags var vi med jobb i Köpenhamn. 
Vi besökte en ganska  nyöppnad förskola, åt lunch, gick på museum, reflekterade över terminen som gått- la fram tankar inför hösten, strosade runt, åt middag.
Besöket på förskolan var spännande. De hade tänkt till massor och använde alla utrymmen på bästa sätt. Deras tankar var så klockrena och vi fick massor av matnyttigt med oss hem. Deras utemiljö skulle jag kunna kopiera av direkt. 
Pengar, varför handlar allt om pengar.
Som tur är så är vi förskollärare duktiga på att ta till oss tips och förverkliga dem med det vi har till hands.
Att göra studiebesök är toppen. Jag tycker att vi gör för lite studiebesök. Det är ganska enkelt egentligen och ger så mycket.
Nu måste jag klura på ngt nytt ställe vi kan besöka.

Veckan avslutades med studentfirande hos bästaste vännen. Hennes son tog studenten och eftersom jag känt honom i hela hans liv kändes det viktigt och härligt att vara där.
Under veckorna som gått under tiden som Maria har planerat för studenten har jag njutit av tillbakablickar.
Marias son och min stora son har vuxit upp tillsammans. De har lärt sig det mesta tillsammans, allt från att äta, krypa och gå till att bygga lego, rita, dela med sig av sina leksaker och vara en fin kompis.  När jag ser tillbaka på de åren får jag lite gåshud.
Skulle vilja kunna knäppa med fingrarna och vips vara där igen om än bara för en stund.

Nu vill Tyra ut på promenad och döm om min förvåning med de mörka molnen har dragit bort och en klarblå himmel lyser utanför mitt fönster.
Undra om........

Ha det bäst finaste du!
Stor kram Kristina


1 kommentar:

  1. Intressant blogginlägg som får mig att tänka både brett och djupt. När jag läste till Fritidspedagog var Danmark ledande när det gällde mycket. Vi var i Köpenhamn och gjorde studiebesök.
    Tiden som är så svår att få grepp om. Ungefär som en hal tvål i badkaret. Vart tar åren vägen. Vi ser det tydligast på våra barn.
    Energin som måste hushållas med. Där känner jag också igen mig. Glad Midsommar.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina