Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 25 juni 2015

Så mycket gott!

Torsdagskväll och snart helg.
Mmmmm, i morgon kommer vänner på middag och jag sitter och bläddrar i Allt om mat för att få lite inspiration.
Grillat är toppen, men i morgon vill jag bjuda på ngt annat.


Jag har hittat recept på torskrygg i folie paket med trädgårds primörer.
Nypotatis på grillpinne, och små bullar med fetaost, soltorkade tomater och färska örter.
Visst låter det gott!


Jag har prenumererat på Allt om mat i många år. När månadens tidning dimper ner i brevlådan är det  mys och egentid som gäller. Jag bläddrar först igenom tidningen och läser den sedan noga under flera dagar. 
Ibland komponerar jag ihop egna menyer med recept från flera olika tidningar och nästan alltid lägger jag till eller drar ifrån någon ingrediens.
Jag gillar att göra maten till min egen.

Idag har jag varit hos en vän i byn bredvid. Jag cyklade dit, fikade, babblade massor, skrattade ännu mera och cyklade hem igen.
Ibland känner jag att jag inte orkar någonting efter jobb.
Det snurrar runt i huvudet och jag längtar efter en stunds vila i soffan.
Så kände jag när jag cyklade iväg i eftermiddag. Det var motvind, vi hade haft det tufft på jobb och mina fötter vill inte riktigt som jag.
De värker och svullnar.
Enkelt att bara åka hem och tjura.
Dra täcket över huvudet och blunda.

Men nix det gjorde jag inte och det är jag så glad över.
Vi har så mysigt tillsammans och energin bubblade nästan över när jag cyklade hem igen.
Såklart behöver man återhämtning i form av vila men en stund med en fin vän gör massor den med.

I morgon drar vi igång helgen med menyn ovan, det spikar jag nu.
Vad lördag och söndag har att bjuda på är ännu ett mysterium.

Nu mina vänner, 
lite Ernst sommar på Tv 4 play.

Allsång på Skansen, Morden i Midsomer och Ernst Sommar det ger sommar känslor även en regnig dag.

Ha det bäst!!!!








2 kommentarer:

  1. Härligt att du ändå cyklade iväg trots att du inte mådde bra. Låter som en supergod middag. Ha så trevligt. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. mmmm vilken härlig middag du ska bjuda på, hur dags ska jag komma? ;-) Ha en skön helg. Kram till dig från mig.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina