Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 14 april 2015

Att glänta på dörren!

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig denna grå tisdag.
Det känns snarare som höst än som vår. 
Solen, värmen kom tillbaks!!!!


Igår såg vi ett program på SVT som handlade om sex vuxna som tillsammans hälsade på i varandras hem utan att veta vem som bodde var. Det enda de visste om varandra var deras yrken.
De snokade runt lite, frågade ut varandra och spionerade på varandras kroppsspråk.
Så roligt.
Vi gissade också och fick faktiskt fyra av sex rätt. 
Är det så  att vår personlighet syns så tydligt i vårt hem, tror du att du skulle kunna placera ut tex dina arbetskollegor i rätt hem om du fick möjlighet?
Vissa av oss är nog ganska lätt att läsa medan andra är helt omöjliga att läsa.
Min man säger att hela vårt hem är jag. Då blir jag glad eftersom jag trivs så bra, jag älskar verkligen vårt hem. Men jag vill nog ändra hans jag till vårt eftersom han är den som förverkligar mina drömmar. 
Snickrar och limmar, bygger och förändrar.

I alla fall tänkte jag glänta på dörren till mitt hem. Det var längesedan ni hängde med bakom kulisserna.

För ett år sedan såg det ut såhär i vårt "pannrum"



 Rummet fungerade både som pannrum och jag hade en liten datavrå där.
Där den gamla pannan hade stått för 100 år sedan hade det bildats fukt och någon vätska hade runnit ut.
Denna överraskning fick vi när vi skulle byta golv och måla om. Jag hade kommit med den geniala planen att göra om rummet och skapa ett skafferi samtidigt som pannan skulle döljas av ett skåp på hjul. 
Minns du?
Hjälp vilket arbete min kära man fick. Det har varit klart länge nu men jag tänkte passa på och visa er resultatet nu när ni är på rundvandring.
Allt är så mycket jag.
Tjingeling!




2 kommentarer:

  1. Älskar din röd sko/stövel-bild! : )

    SvaraRadera
  2. Meeen, var ser jag "efterbilden"? Nog för att synen försämrats avsevärt...men jag ser den inte. Är det fel på mig?
    Kraaaam Eva

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina