Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 17 december 2014

En dusch är en dusch, är en dusch.........

 Hej Vännen!
Ögonen är trötta och huvudvärken gör sig påmind men det gör ingenting. Ska snart förflytta mig till sängen. Krypa ner mellan svala lakan och somna bums. Jag känner min kropp och vet att sömn och en lugn dag i morgon gör susen.
Julfest igår med kollegorna och julfest med barnen idag. 
Jultomten kom på besök och besvarade tålmodigt barnens alla frågor. Jag log för mig själv och tänkte på mina barndomars jular.
Efter paket öppnande och dans kring granen blev det långdans genom hela huset och sedan en rask promenad hemåt.
Det går framåt vilket är härligt.

Ett stileben på Hotell Mossbylund.
Hade passat så bra hemma hos mig.
Älskar det stället.
Nu har jag duschat och tvättat håret. Jag, liksom båda våra pojkar älskar att duscha.
Det är underbart att stå och bara låta det varma vattnet strömma ner över kroppen. Fundera över allt och inget samtidigt som kroppen tar till sig värmen. Tvåla in mig i peelingtvål med härlig doft och skrubba hårt.
Pojkarna duschar ofta två gånger om dagen. Kanske inte det bästa men, tränar man mycket så blir det ju så.
Maken, min lilla ekonom höjer på ögonbrynen och tycker att vi duschar för länge.
Fattar ni vad det kostar säger han ofta, ofta.
Jag vill vara ekonomisk. Släcker lampor när jag lämnar ett rum, försöker spara energi när jag lagar mat. Tvättar ekonomiskt, handlar ekonomiskt, gör veckomatsedel,  lagar den mesta av vår mat från grunden. Jag är en kupong samlare och tänker mer än en gång när köpsuget kommer krypande.
Men.....
en dusch är en dusch, är en dusch.

Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Grattis! Du har väl sett att du har vunnit Vitrinskåpets jultävling! Mejla din adress till oss på Vitrinskåpet så skickar vi halsbandet. (info@vitrinskapet.se) KRAM

    SvaraRadera
  2. Klart att du ska få unna dig lyxen med långa duschar när du är så ekonomisk och sparar på så mycket annat. Men själv kan jag inte förstå det där. Jag duschar snabbt och tycker mest jag står och tänker på hur kallt det kommer bli när man stänger av duschen innan man hinner torka sig.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Tittade på bilden och tänkte att den var ju super läcker, inte förrän jag läste texten kom jag på att det är ju hos oss de kranarna finns . Kul att du gillar det lilla hotellet vid havet. Kram till dig.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina