Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 20 november 2014

Hemnet knarkare.




Hej vännen!
Hur har du det idag? 
Jag är precis avslutat en långfrukost med äldsta sonen. Han börjar sent på torsdagar och då brukar jag locka med lite extra gott för att få tanka lite gTänk att min lille påg har blivit en stor, nästan vuxen kille. Vi pratar samma språk och han har så fina tankar och åsikter. Det är härligt att höra på hans funderingar om allt och ingenting.
❤️
Igår hörde jag ett nytt ord på radion. 
Hemnet knarkare..........
Allt fler människor kollar runt på internet sidor som visar bostadsannonser. Den största skaran är inte ute efter att köpa ny bostad utan de vill få tips till egen försäljning eller i ännu större utsträckning inredningstips till egna bostaden.
Man har kartlagt surfandet och många människor tillbringar flera timmar per dag i bostadsdjungeln.
Oj säger jag!
Jag har också kollat typ hemnet eller blocket bostad, men de  gångerna är lätträknade.
Min spontana tanke är att det är inte konstigt att folk klagar på att dygnets timmar inte räcker till.
Knarkar du inredningstips i bostadsdjungeln?


Nu ska jag dra på mig mina joggingbrallor och ge mig ut i det kalla höstrusket.
Hua mig!
fast känslan jag känner när jag kommer hem igen om typ en timme är svårslagen.
Kanske är jag en joggingknarkare......
Ha det bäst fina du!

Tjingeling!!!

5 kommentarer:

  1. Nej, där har jag inte kikat efter inredning. Jag har bara varit på Hemnet om någon bett mig tycka till om ett hus som de kanske ska köpa. Däremot kikar jag på många bloggar och får inredningstips där istället. Kanske också en drog...
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Jag vet en tjej inom bloggvärlden. Det nya huset, som ofta kallar sig själv Hemnetknarkare. Nog vanligare än vad man tror. Jag tillhör inte den kategorin men däremot läser jag en hel del bloggar, det är väldigt roligt och inspirerande.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon vännen, Något hemnet knarkare är jag, visst kikar jag in då och då men att lägga timmar där, nej det är inte min grej. Hoppas du fick en skön joggingtur. Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Fina du! Nej jag knarkar då ingenting i internetvärlden, inte hemnet, facebook, bloggar eller något annat av just den anledningen som du nämner. Det tar ju hur mycket tid som helst och det finns så mycket annat som är mer värdefullt att lägga sin tid på. Pratstunder med bästa vännen är t.ex. en sådan värdefull sak att lägga tid på :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hemnet är då inget för mig. Fast bloggvärlden besöker jag gärna. Fast mer för det sociala i alla fina människor som finns där. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina