Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 1 oktober 2014

Energi för själen

Hej min vän!
Hoppas du har det bra. Jag har tillbringa mycket tid i min trädgård och det gör mig så gott. Jag får så mycket energi, blir lite vindbiten om kinderna och lagom trött i kroppen.
Toppen!
Jag tänker på andra människor som dras med värk eller andra jobbigheter. Tänker på dem som inte kommer ut, tänker på dem som inte har något som ger dem energi.
Mår du inte bra så försök hitta något du vill göra, något som ger dig energi. Ge dig själv tid till ditt intresse. Det kan vara vad som helst.


I dag har vi börjat så smått med att sätta undan utemöbler. Vi har ett par uteplatser och hoppas fortfarande på några sköna dagar till så vi jobbar långsamt.
Jag har köpt hem lite fler ljung och de lyser upp höstträdgården på ett mysigt sätt.
Något annat som hör hösten till är pumpor.
Jag tycker att det är så fin dekoration både ute och inne.
På en gård bara en bit härifrån säljer de massor av olika sorter. Det kanske blir en tur dit i morgon.

Nu ska jag svänga ihop en liten äpple dessert och krypa upp i soffan med familjen.
Det är fotbolls kväll och vi ska tokheja på MFF.

Ha det bäst!
Kram

2 kommentarer:

  1. Jaaaa! Heja di blåe:-)
    Jag behöver också köpa lite uppiggande höstblommor. Och snart pumpor!
    Har laddat upp med batteriljus i utelyktorna. Så bra med timer. Då lyser det fint när man kommer hem!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Du skriver så många kloka ord. Ljung är så vackert det hör hösten till. Kram åse

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina