Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 4 september 2014

Reflektioner

 
Hej vännen!
Familjen är iväg vinkade och frukosten undanplockad.
En ny dag kan starta.
Hundis sitter och njuter av solen efter morgonrundan och jag laddar för en cykeltur till staden.
 
Reflekterar du över din dag och det den har givit dig eller lever du bara här och nu. Lotta en av mina finaste bloggvänner är en hejare på reflektioner och hon ger av sig själv på ett underbart smittsamt sätt.
Hon får mig att tänka steget längre, att njuta mera men också att förstå att livet inte bara är en dans på rosor.
Heja dig Lotta!
 
 
Dagens reflektion handlar om kärlek och hur stor den är.
 
Vi har fått glädjen att lära känna en ny person. Vi är numera ofta fem vid matbordet, i soffan, i härliga samtal om allt och inget.
Vi räknar in henne när vi planerar mat, vi hämtar och lämnar på olika platser. Vi längtar till de stunder då vi är allihop hemma hos oss.
Vi bevittnar glittrande ögon och kärleksfulla skratt.
Vi känner hur våra ♥ klappar mer och mer för denna person. Vi vet att kärlek är sårbar och kanske inte menad att vara för alltid men det är svårt att inte omfamna henne fullt ut.
Vi myser stundvis och låter de unga sköta spelreglerna.
 
Fånga dagen!
Stor kram
 
 


5 kommentarer:

  1. Det låter härligt!
    Tack för tipset om varmt vatten med citron på morgonen. Det ska jag definitivt prova.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Men....så fint! Ung kärlek är så fin....och så intensiv. Det kommer man ju ihåg! Och vilka fina föräldrar ni är som välkomna henne så!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fint skrivet. Vi är också glada att få vara fem vid matbordet ibland. De dagar vi bara är tre känns det lite tomt. Det värmer ett mammahjärta att se sitt barn lyckligt, just nu räcker det långt ♥

    SvaraRadera
  4. Finns inte ord att kommentera dina inlägg.... Du skriver SÅ härligt, djupt, tänkande... Nej , det går inte!!! Bara ❤️

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina