Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 6 maj 2014

En bild - två tankar ♥ Fotoutmaning - recept ♥

Hej min vän!
Hoppas du har en fin dag, att du tar väl hand om dig och njuter av denna tisdag.
Vädret är inge vidare och jag har faktiskt inte varit ute på någon långpromenad idag. I går blev det två långisar så jag kan med gott samvete kura här inne.
I stället har jag lyssnat klart på min senaste ljudbok och tagit ett långt varmt bad.
I köket sprakar det från vedspisen vilket får mig att känna höstkänslor........
Denna vår är verkligen konstig. 
Syrenerna som brukar blomma i slutet av maj slår snart ut, och många andra blommor är i blom.
Visst är det vackert och måste dokumenteras på bästa sätt vilket ger oss en ypperlig anledning att använda oss av detta i vår fotoutmaning. Veckans tema blir alltså " I blom "

De stora äggen är nyplockade från hönsgården och de små är rester från barnens påskägg.
Jag har lekt lite med kameran och tänkte låta bilden vara ett stileben till både vår fotoutmaning och till ett recept jag vill dela med mig av.
Jag har läst på flera ställen om Bananpannkaka och med skräckblandad förtjusning gjorde jag min första  förra veckan.
Banan i mat eller i bakverk brukar inte vara något för mig men så gott detta var.

Mosa sönder en banan och blanda i två uppvispade ägg.
Stek den som en vanlig pannkaka och ät tillsammans med tex blåbär.
Mättande, nyttigt och mmmmmmmm, så gott.

Nu kommer snart lillebror hem från skolan och jag hoppas på en fikastund tillsammans med min kloka unge.

Tjingeling.

P.S är du osäker på vad det innebär med vår fotoutmaning klicka på länken ovanför dagens inlägg.
Varmt välkomna både nya och gamla utmanare.



6 kommentarer:

  1. Visst är våren konstig, lite upp och ned vända världen. Hoppas du får en fin vecka. Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Trevlig utmaning. Älskar allt som är i blom. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det känns som att man måste skynda sig lite extra den här våren för att hinna njuta av allt. Det går så himla fort. Bananpannkaka, ja jag har testat något liknande och blev också förvånad över hur gott det faktiskt blev :)
    Kram Maria
    Ps. Tack för fina fina kommentaren om Beloved-bilderna ♥

    SvaraRadera
  4. Det är ett svårt tema denna gång, och då menar jag att det kommer att blir svårt att välja, för det finns ju såååå mycket som är i blom just nu. Underbart!
    Jag har inte vågat testa de där bananpannkakorna, men det får kanske bli idag, för du verkar ju tycka det är rätt ok.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt äggfoto! Så där ser det nästan ut när man lägger ihop äggen från våra hönor. En av dem lägger ägg lika stora som ankägg, men de andras är på den mindre skalan. Ankäggen är stora och näringsrika de också, kanske som godisägg. ;) Kram.

    SvaraRadera
  6. Visst är det gott med bananpannkakor! Jag trodde inte heller det tills jag provade för bara ett litet tag sedan. Igår blandade jag i pyttlite vaniljsocker men också kardemumma, supergott om man gillar kryddan förstås. Sen över med massa kanel och blåbär:)

    Ha en fin helg, vi "ses" imorgon i fotoutmaningen:)
    Kram
    Suz

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina