Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 8 april 2014

Utsikt

Solen strilar in genom mitt fönster och jag kisar lite mot datorskärmen.
Att kisa för solens strålar är härligt och efterlängtat.
Hej min vän!
Hoppas allt är bra med dig, och att du haft en fin vecka. Jag har haft det bra och faktiskt valt bort bloggen. Ni vet hur det är, det här med att skriva och uppdatera går i vågor.


I helgen har vi varit med goda vänner i Danmark, närmre bestämt på det populära badlandet Lalandia.
Lillebror stod för underhållningen och tog väl hand om vännernas femåring.
Jag får erkänna att jag inte är lika förtjust i vattenrutchkanor och vågmaskiner som mina medresenärer men att vara en del av sammanhanget är underbart och att titta på folk och sippa på ett glas vitt är aldrig fel.
Stugan vi bodde i var jättefin och erbjöd all form av bekvämlighet.
Väl hemma hos storebror och hundis Tyra såg jag att de fina körsbärskvistarna jag tagit in hade slagit ut när vi var borta.
Trädens blommor är bland det vackraste jag vet och känslan av sommar och värme sluter sig om mig som en varm filt.
Idag är det tisdagen den 8 april och nästan på dagen två år sedan vi drog igång vår fotoutmaning
"Vänner emellan"
Vilken grej det blivit. Så kul vi har och så många vi är som fortfarande hänger på.
Maria och jag är så glada att ni vill vara med och syftet är just att ha kul, att utmana sig själv till att tänka till och få till den där bilden.
Veckans tema är 
Utsikt.
Hum, kör hårt, gnugga hjärncellerna och publicera din bild på Söndag.
Nu kära vän ska jag dra igång denna tisdag med ett långt härligt bad. Som om jag inte borde ha fått nog efter helgen........
Det doftar redan gott i badrummet och rosbladen från förra veckans snittisar väntar på att bli utströdda i vattnet.
Tokigt, ja kanske men helt underbart mysigt.

Ha det bäst finaste du!
Krameli kram Kristina

6 kommentarer:

  1. Då kan vi ta varandra i hand du och jag. Jag är inte heller något stort fan av vattenrutschkanor. Kul ibland men oftast inte. Jag har kul när jag tittar på andra som åker. Inte för att jag inte gillar vatten för det gör jag.
    Det låter helt underbart härligt med rosblad i badvattnet. Ha det så mysigt.
    Och jag önskar dig en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild. Ja ni har verkligen hållt på länge med er fotoutmaning. Fast det är alltid lika kul att vara med. Och spännande att se vad ni ska välja för tema. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig bild Kristina, den ger sommardrömmar. Dina och Marias fotoutmaning vänner emellan är verkligen något jag alltid ser fram emot. Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Gillar också din bild :) Jättefin! Och rosor i badvattnet det låter mysigt t.o.m. i mina öron och du vet ju vad jag tycker om att bada.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vacker bild! Dessa körsbärskvistar!
    Ja ibland kan bloggen bli ett påhäng när tiden inte riktigt finns... Jättekul med era utmaningar, kram Suss

    SvaraRadera
  6. Att låta bloggen bortprioriteras tänker jag är sunt.

    Lagom är bäst :-)

    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina