Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 15 mars 2014

Som i en dimma kämpar jag med barnungefasoner.

Hej!

Maken och våra stora duktiga söner har verkligen jobbat hårt idag. De har bilat bort ett gammalt  cementgolv, gräver ur och så småningom ska det bli ett fint nytt golv med varma härliga ekplankor .
Det tar tid, jag vet men som inrednings intresserad pedant utan tålamod är detta en prövning för lilla mig, det vill jag lova. Golvet de kämpar med finns nästan mitt i huset, och trots att de har plastat in  noga så har vi damm och grus överallt.
Jag försöker att inte sucka så högt, jag försöker att inte vara en bortskämd barnunge men jag får erkänna att det går si så där.


Jag tänker på alla fina ordspråk och citat och väljer glädje.......
Ett par timmar tillbringade jag på IKEA och kom hem med lite kul plock. Sedan gjorde jag god lunch åt arbetarna och plockade undan lite. 
Innan middagen dammsög jag de delar av nedervåningen där vi låtsas att allt är som vanligt men.....

Det kommer att bli bra!

Glöm inte bort att det är publiceringsdags i morgon.
Tjingeling!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina