Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 4 mars 2014

På mitt kylskåp

Hej vännen!
Denna fina text och bild möts man av då man tänker öppna kylen. 
Visst är den underbar. 
Den har suttit där länge nu men berör fortfarande lika mycket som då jag satte dit den. Tack fina Monnah.


I dag har jag gjort mitt tredje träningspass sedan i torsdags. Det känns så bra, visst har jag ont och känner mig öm lite varstans. Träningsvärk drabbas vi alla av eller hur? 
Jag har ingen svullnad och det är det viktigaste. 
Jag var både nervös och lite skeptisk när jag drog upp den tjocka gamla dörren till reumatologen i torsdags. 
Kan detta verkligen ge mig något. Undras vad de andra är för några personer. Ska det gnällas och jämföras mediciner och sjukdomshistorier.
Hihi
Så var det inte alls. 
Det var mest individuell träning fast i grupp sammanställning. Vi skrattade gott och stöttade varandra lite på avstånd. 
Jag håller nu tillsammans med två sjukgymnaster på att skapa ett träningsprogram anpassat till mig och de är otroligt kunniga. Frågar mig om saker som jag inte ens tänkt på .
Dessutom har vi vattengympa och cirkelträning i 38gr vatten
Avslappning
Nyttiga och tänkvärda samtal.

Nu blir det te och filmen Monica Z
Har du sett den?

See you !!

8 kommentarer:

  1. När jag läser ditt inlägg, far tankarna i väg till min egen dotter, så många gånger jag suttit där vid bassängkanten på reumatologen i Lund och tänkt, vilka kämpar. Så ofta jag frågat henne hur är det idag, och alltid fått samma svar -men mamma det gör ont varje dag jag kan inte hålla på och tänka på smärta - jag måste leva. och just nu när jag sitter här med en sju helsikes träningsvärk efter gårdagens träning kan jag inte låta bli att tänka, vad är väl det..... det går över.Varm Kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ord!
    Och så skönt med träningen, att du tycker att det är bra. Härligt!

    Ett litet te-tips kommer här om man ska träna på att dricka te=))
    Jag är ju egentligen en kaffemänniska men har börjat att byta ut en del av muggarna.
    Prova Chai te, för den goda smaken, chai-te är så gott med lite skummad mjölk.
    Innan jag yogar så dricker jag nu ett te som är av märket yogitea, heter Breathe deep.
    Också gott!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  3. Han är klok han - Christopher Robin. Och att mötas av orden varje morgon måste ge en varm känsla i själen.
    Jag hoppas att din träning hjälper dig. Verkar som du har bra tränare. Heja dej!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Vilka kloka ord du har på ditt kylskåp, själv har jag minst tjugo barnteckningar som överlappar varandra. Jag har sett filmen och det var mycket jag inte visste om M.
    Trevlig dag! Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Kloka ord! Och vad duktig du är som kämpar på med träningen:) Hoppas att den ska göra susen. Skulle gärna se Monica Z men har inte gjort det än.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så duktig du är med träningen. Jag har sett filmen och den är super bra. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Åh! Monica Z är en av de bästa filmer jag sett. Hoppas du gillade den! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Vet du, att nu började jag gråta... Jag är glad över att du kan hitta kraft i orden och att du är så positiv och ser framåt! Vad skönt att du har fått så bra hjälp. Det är inte alltid det klaffar som det borde. Stor kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina