Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag ♥

 I fönsterkarmen i matvrån står det en kruka med en murgröna båge.
Jag har piffat till den lite med ♥ det bästa jag vet.
Har ingen aning om hur många hjärtan det finns i mitt hem.
Lillebror räknade dem en gång, men jag minns inte......
Idag är det Valentin dagen.
 Alla hjärtans dag, en dag då det säljs massor av kärleks grejer.
 Blommor, godis, gosedjur, kort 
you name it.



Vi brukar äta pizza denna dag. Minns inte om det blev så i fjol, men oftast så.
Hemmagjord ♥ pizza.
P köper blommor till mig ibland. Han vet att jag älskar snittisar.
Han tycker om att överraska, men inte i dag.
P avskyr sådana här dagar då män som aldrig annars köper blommor står i kö och köper rosor bara för att det ska så vara.
Jag kan hålla med honom.


Men att slösa med kärlek en dag som denna borde vara mer regel än undantag. 
Det måste väl inte kosta något.

Pussa på de dina, 
ring en vän,
le lite extra mot grannen eller mot dem du möter när du cyklar till jobb.
hämta en kopp kaffe till din kollega,
ge en extra komplimang till den som behöver,
påminn dig själv om att du är värdefull.
tag ett varmt bad.
kryp upp i soffan med de där tokgamla fotoalbumen, bläddra och minns.

Det finns mycket du kan göra som är gratis, både för dig själv och för andra.



Jag önskar dig en fin ♥ fredag.
Hoppas att du är med de dina. Att du vet att du är värdefull  och att du mår gott.

Stor kram 
Kristina

5 kommentarer:

  1. Det är en sådan fin form <3.
    Kanske kommer mannen min hem med blommor, men nog mest för att jag har varit sjuk. Vi är inte mycket för dessa kommersiella dagar heller. Men mycket kärlek och gos kan det bli ändå :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att en vänlig komplimang till någon betyder mycket mer än bara en massa saker. Fin hjärtekval till dig Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Stor och hjärtlig kram till dig också!

    SvaraRadera
  4. Nog är det så att kärlek är gratis. Att man skall visa uppskattning andra dagar på än 14.e
    Februari. Alla hjärtans dag och det är bra mysigt att bli uppvaktad och uppvakta, men din man har en poäng. Kanske har alla hjärtans dag för många kommit att
    Bli en kravfylld dag. Något som såklart inte är meningen. Kram

    SvaraRadera
  5. Så sant, man måste komma ihåg att ge kärlek i vardagen oxå. Lätt att glömma bort.
    Hoppas ni fick en mysig dag igår och en bra helg, kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina