Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 14 januari 2014

Tankar som måste sorteras / årets första fotoutmaning.

Hej, det är jag.
Jag visste inte att jag saknat dig så mycket. Jag har oftast tankar om vad jag vill skriva innan jag lyfter upp locket på datorn. Jag har inte skrivit på länge, det har hänt saker som påverkat mig och jag har levt i en konstig bubbla.
Att blogga, att dela med mig om mina tankar brukar hjälpa, men inte denna gång. Suget att klicka på tangenterna, läsa om era dagar och titta på era bilder har varit som bortblåst.
Jag trodde t.om att det kanske var dags att lägga bloggen på hyllan. I alla fall delvis, fotoutmaningen ger mig så mycket och det var den som fick mig att öppna bloggen idag. 
Ett inlägg om veckans tema måste publiceras och vi har en kul tanke som vi ville dela med er.
Men så började jag skriva och vips.
Det blir nog mer, det blir med all säkerhet fler inlägg. Kanske av en annan karaktär eller precis som det brukar.
Jag måste bara sortera färdigt först.
Men du, jag är så glad att du finns.
Stor kram
 Kristina

Tänk i snart två år har vi fotograferat och publicerat.
Funderat ut teman och tittat på underbara tolkningar.
Fortfarande finns gnistan kvar och tankar kring teman surrar ständigt där i bakgrunden.
Årets första tema i utmaningen "vänner emellan" blir 
oväntat.
Förhoppningsvis inte helt omöjligt att föreviga även om det känns så just nu. Jag tycker att det är lie av det roliga. Att inte ha en klar bild framför sig, att få fundera och att ibland nästan känna.....
hjälp jag fixar det inte.
Oväntat är det kanske att vi vill ha er hjälp till nästa utmaning.
Vi tänkte att vi skulle ha en gästvecka och låta en av deltagarna få bestämma tema.
Vill du välja tema till vecka 5 så lämnar skickar du ditt intresse till info@mariao.se
Tanken är att du ska få publicera temat tisdagen den 28 januari så ditt tema behöver du inte lämna i mailet.
Hoppas du vill vara med.
Är du ny här eller inte riktigt minns hur det går till med fotoutmaningen så klicka på länken ovan.

10 kommentarer:

  1. Varmt välkommen tillbaka! Har varit tomt utan dina kloka ord.

    SvaraRadera
  2. Kul att du är åter. Du har varit saknad. Men ta det i din takt för lusten måste finnas med.
    Vad spännande med ett gäst-tema. Jag har några på lut, men är tyvärr inte hemma i Sverige den 28/1 och jag vet inte om jag har tillgång till internet just då. Jag hoppas att det kommer fler gäst-teman framöver.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Har saknat dina fina funderingar och kloka ord. Utmaningen får jag fundera på. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag har saknat din härliga läsning som får en att bli så glad, jag hoppas allt är bra med dig och familjen. Jag har länge tänk höra om vi ska ta en fika på stan en dag, orkar du, har du lust? Jag har tänkt på dig hela hösten och lovat mig själv att höra av mig till dig men tiden har sprungit iväg och jag vet inte vart...

    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ta hand om dig och dina tankar! ♥

    SvaraRadera
  6. Jag har saknat dig också. Det blir gärna så med bloggar man läser kontinuerligt. Skriver de inte på ett tag så saknar man deras kloka fina ord, tips mm.
    Men behöver man ta paus så är det det man ska göra. Ibland måste man prioritera och det är viktigt. Ta hand om dig och sortera dina tankar väl.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka , du har varit saknad här i bloggvärlden. Men ibland behöver man pausa, lägga ned locket på datorn och ägna sig åt annat. Spännande tema i veckans fotoutmaning. Kram till dig

    SvaraRadera
  8. Jag har saknat dig, så du vet!

    Även jag har stunder där jag funderar på att stänga ned bloggen. Men det blir aldrig så. Tycker om den alltför mycket. Tycker om dem som kikar in hos mig och ger med styrka, inputs och inspiration. Älskar att reflektera och att sammanfatta dagen som passerat eller tankar som finns.

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Jag har saknat dig här, hör du! Kram.

    SvaraRadera
  10. Igår morse när jag vaknade tänkte jag att nu får det var nog med bloggandet, det fanns så mycket ledsna tankar i mig. Och så kom jag tänka på dagens fotoutmaning, men nej det fanns ingen inspiration. Men så fick jag se en slängd cykelkorg på en snövit gräsmatta och funderade över varför den låg där, varför tog ingen upp den? Så kom kameran upp och så kom tanken, att det här kan bli ett blogginlägg! Så det som var avslutat vaknade till liv igen…
    Konstigt det där med bloggandet!
    Hoppas du sorterar dina tankar och lusten att dela med dig kommer tillbaka!
    Du är välkommen den dagen!
    Kramar M.E

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina