Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 5 oktober 2013

Rosa Oktober bokstav E

Funderingarna kring bokstaven E var klara när jag gick och la mig i går.
Det skulle bli en bild från arkivet.


Men så när jag steg upp i morse och möttes av go värme från köksspisen tänkte jag att den elden måste få vara med. 
Maken och storebror hade stigit upp tidigt, tidigt för att åka och jaga.
Tänk så gulligt av dem att hinna fixa till en eld till mig och lillebror.
Nu sitter jag här och njuter av värmen och knastret från björkveden.


Här kommer då den från början tänkta bilden.
När barnen var små klippte vi till mjölkkartonger och fäste dem med tvättklämmor i cykel ekern.
Det smattrade högt och pojkarna cyklade runt och låtsades ha den största av motorcyklar.
När vi är i Dalsland smattrar det fortfarande högt och de där ekrarna finns fortfarande med i bilden om än lite i bakgrunden.
Numera finns där inga mjölkartonger men hjälp vad det fastnar lera och gräs i dessa långa smala viktiga saker.
Ramlar en eker av är det färdigkört.

Lämna en kommentar så skänker jag ytterligare en krona till cancerfonden.
Hos Malin och Sara hittar du fler fina bilder och tankar på bokstaven E

8 kommentarer:

  1. Så mysigt att vakna till en brasa. Kommer också ihåg. Man hade spelkort i ekerna så det skulle låta. Ha en fin lördag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Här blev det också brasa i köket i morse, men vedspisen har vi bytt ut till en braskamin och riktigt samma sak är det inte!
    För nog var det bra mysigt att elda i vedspisen och koka tevatten på den!
    Fina foton du delar med dig av!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Mysigt att komma upp till en sprakande brasa, ha en fortsatt fin lördag. Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Ha ha, ja så gjorde man ju. Superhäftigt tyckte man det var. . . smatter smatter ;-)

    Trevlig kväll.
    Kram N

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt och vakna och brasa redan på gång. Hoppas de hade jaktlycka.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Fnissar när jag tänker på smattrandet från min cykel när jag var liten. Det var häftigt det!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Mysigt med brasa, både av värmen men också ljudet och doften! Kram Sara

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina