Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 2 september 2013

Sommar möter höst

Så kom den,
likt en skugga,
 eller 
som en vindpust runt hörnet.


Hösten


2 September 
Vantarna plockades fram när jag skulle cykla till jobb.
Jackan knäpptes ända upp när vi var ute på förmiddagen.
På lunchen cyklade jag till torget, med öppen jacka.
När klockan slog fyra och jag trampade hemåt var det utan jacka och med solisar.
Vädret kan inte riktigt bestämma sig och det är helt ok för mig.

Sitter i soffan med en hög trädgårdsböcker framför mig.
Planerar och funderar.
Skriver vill ha listor och 
drömmer mig bort.
Till helgen är det dags för mor och mig att åka till Lackalänga trädgård och fylla våra korgar med perenner.
Vissa växter behöver likasinnade kompisar,
några rabatter behöver fyllas på med nytt.
Lökar skall grävas ner och en och annan plan skall förverkligas.

See you!


2 kommentarer:

  1. Nä, det är väl nu det ska vara sådär knasväder ett tag. Men det gör ju inte så mycket. Skönt med en lagomsnabb övergång :)

    SvaraRadera
  2. Vi hade 3 grader i morse och 21 grader när jag åkte hem. Visst är det växlande.
    Kul med planering inför nästa år.
    Kram Helén

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina