Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 9 september 2013

Det ryker ur skorstenen.

 Halloj!
Har nyss kommit hem från jobb och terminens föräldramöte.
Det känns skönt när man kan att bocka av kvällsmöten.
Jag tänker på er som jobbar skift. Jag har skrivit om det tidigare och jag beundrar er verkligen.
Jag är en hemma råtta som trivs bäst när jag har familjen hos mig vid köksbordet eller vid tv:n.
Kvällarna då hela familjen är samlad är få, men en liten stund varje dag lyckas vi få till.

När jag svängde in i carporten såg jag hur det rök ur skorstenen, och då kom känslan av höst över mig.
Ja det är dags nu, bara att gilla läget.
Jag gillar att komma hem och i trädgården mötas av doften av rök.
Jag gillar hösten och de mörka kvällarna som kan lysas upp med värmeljus och brasvärme.
Jag har plockat in rönnbär och prydnadspumpor och på buffén står en vas med en vackert rödskimrande kvist.


Skorstenarna på bilden prydde husen i Montenegro. Man såg dem överallt och jag tycker att de är så gulliga.
Tog hur många bilder som helst.
Det enda som fattades var skylten "home sweet home"

 I Dalsland hade en fågel familj byggt bo i vår stora skorsten, hela sommaren tänkte vi ta bort boet men det blev inte av. Först fanns där ungar och senare var det så varmt att vi inte orkade. 
Hum, det straffar sig när vi kommer upp nu i höst.
Tänk om jag kunde få maken att bygga ett litet "Montenegro" hus på skorstenen i Dalsland.
Visst hade det väl blivit fint
:)


Ha det bäst vännen!
Kram Kristina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina