Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 22 juli 2013

Skönt och tråkigt på samma gång

Hallojsan!
 Det som för bara ett par timmar sedan var ett hus fullt av liv och rörelse är nu ett hus i tysthet.
Det är undanplockat överallt och man hör vad de säger på tv :)


Från att ha varit 15 pers vid matbordet är vi nu bara fyra. Vi har haft en underbar vecka med mina föräldrar, syskon och deras barn. Vi har badat, fikat i solskenet, shoppat, gått långa promenader, plockat svamp och bjudit varandra på god middag. 
Barnen har kört både cross och fyrhjuling.
De har varit uppe till sent på kvällen och sprungit runt och lekt. De har fiskat och kletat in sig med blålera. De har köpt godis på godisfabriken och spelat tv spel med varandra.
Jag är så säker på att alla har haft toppen.

Trots att vi har haft det jätte bra är detta också bra.
Lugnt på ett annat sätt.
Jag tänker tillbaka på dagarna med den stora familjen och hoppas att de mina gör detsamma.
Nu fokuserar jag på min lilla familj. 

Idag har vi mest skrotat runt.
Badat och latat oss i trädgården. Storebror har kört långa cross rundor och lillebror har mest varit inne. Det tar på kroppen att vara storkusinen som alla vill vara med......... Han har ett oerhört stort tålamod min lilla kille. 
Nu håller vi tummarna för Danmark som spelar kvarten mot Frankrike. 
Jag sitter uppkrupen i soffan och det knastrar gott från den öppna spisen.
Fryser gör vi absolut inte men det är sådan stämning med lite eld.

Stor kram Kristina.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med huset fullt med gäster, men lika skönt när de åker hem igen.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Låter ganska skönt att vara fyra ett tag tycker jag ;)
    Sköt om dig och familjen!
    Maria ♥

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina