Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 7 juni 2013

Mitt Dalsland


Finns det något bättre än avkoppling.
När vi skulle köra upp hit till vårt hus i Kvarnviken, Dalsland  så sa lillebror
"det ska bli så skönt att slippa världen"
Vi njuter till ett hundra procent. Vi gör vad vi vill, när vi vill och hur vi vill.
Vi vandrar i skogen, går längs vattnet och sitter och solar i trädgården. Vi läser böcker, kör fyrhjuling, lagar mat, bakar och diskar.
Vi jobbar med ved, kör cross och fixar med huset. 
Idag har vi varit inne i stan och handlat mat och gjort vårt traditionella besök på godisfabriken.
Barnen och maken har badat, ja de har verkligen badat...... hua mig 15 gr.


Vägen ner till badplatsen känns nästan trolsk. Jag har hur många bilder som helst härifrån :)


 Vi har satt i båten, men ingen fisk har fastnat på kroken.


 Sol, vind och vatten


Årets första blombukett.


Jag var nära vattnet men badade inte. Jag är en riktig badkruka.

I bland känns det som om jag drömmer. Här är underbart. Flera gånger så säger vi, aaa så bra vi har det.
Vilken tur att vi vågade, vilken tur att vi tog mod till oss och köpte "Rucklet" för sju år sedan.
P har verkligen förvandlat stället. Vi är många som hjälpt till men utan hans driv och tro att vi skulle fixa det så hade det aldrig gått.

Vill du veta mer om vår väg från "ruckel till paradis" skrolla ner till sidans slut eller klicka på "vårt paradis" under etiketterna. 

Nu ska vi se Sverige krossa Österrike i VM kval
Kramelikram :)

4 kommentarer:

  1. Hej och stort tack för din fina kommentar. Du är så välkommen tillbaka och jag hoppas att du trivs inne hos mig. Jag trivs då här, och jag förstår att NI trivs där NI är. Nu ska jag ta mig en rejäl titt på ert paradis :)

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart ställe att komma till å samla kraft. Förstår om ni är nöjda..
    Fina dagar till er, kram

    SvaraRadera
  3. Njut och samla så mycket kraft ni bara kan!
    Men du fotoutmaningen, ja hur tänkte vi??? Efter hur mycket tänkande som helst och med hjälp av syster och systerdotter så tror jag att jag fått till något men lätt var det då inte ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart att ha ett sådant ställe där man bara kan vara sig själv? Jag längtar så till Sturkö... Fem dagar kvar, sedan åker vi! Tjoho och tjohej! Kram.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina