Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 12 mars 2013

Godmorgon tisdag och fototema



Två trötta pojkar är iväg skickade till skolan. En trött mamma är på väg in i duschen.
Utanför mitt köksfönster skiner solen så vackert och även om snön och jag inte är vänner så skapar den ett trolskt landskap tillsammans med kyla och sol.
Hittade en så fin text som jag bara måste visa dig.
Älskar tänkvärda ord!

Dagen i dag är en märklig dag.
Den är Din.
Gårdagen föll ur Dina händer,
den kan inte få mer innehåll
än Du redan har givit den.
Morgondagen vet Du ingenting om.
Men dagen idag, den har Du.
Använd Dig av den.
Idag kan Du glädja någon.
Idag kan Du hjälpa en annan.
Kanske Dig själv.
Dagen idag är en märklig dag.
Den är Din.

Något annat jag tycker mycket om är att fotografera. Varannan gång är det min tur att klura på ett tema till Marias och min fotoutmaning "vänner emellan"
Oftast kommer ett ord eller en känsla till mig ur ett helt annat sammanhang och vips så finns mitt tema klart. Det är sällan jag först tänker ut något att fotografera för att sedan göra ett tema av det.
Antagligen är denna gång en av de första.
Kör hårt för nu ska ni klura, fotografera och publicera 
Knäckt

Är vår fotoutmaning något nytt för dig, klicka på kameran till höger så får du veta allt.
Varmt välkommen att vara med. Vi är många nu och vi vill hela tiden bli flera.
Ha en toppen tisdag.
Kram Kristina

4 kommentarer:

  1. Vilken fin text!
    Jag har varit med i Marias och din fotoutmaning vänner emellan två gånger nu och tycker det är jättekul och utmanande. Jag är dock inte så duktig på att ta bilder som ni är men det kommer. Jag får nog gå och klura lite på veckans utmaning..knäckt.
    Ha en underbar dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Vi har en Jack Russell hane som fyller 7 år i april. Men han beter sig många gånger som galär 2! Underbar liten älskling!
    Så du har helt rätt att han har lite terrier i sig.
    En underbar fortsatt dag.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  3. Halkade in här av en slump och började läsa på din blogg .Såg då ditt inlägg om att du har reumatism. Jag fick nyligen besked att jag har reumatism och det kändes verkligen inte roligt! Några dagar efter beskedet ringde de från reumatologen och berättade att mina provsvar även visade på borelia, och läkaren berättade att även det kunde vara orsaken till mina ledbesvär! I morgon fortsätter utredningen och jag hoppas förstås att det är Borelian som ställer till det. Har nu ätit penicillin i två veckor samt kortison mot svullnaderna och smärtorna och mår mycket bättre, men det är ju svårt att veta vad som hjälpt.

    Kika gärna in på min blogg och läs inlägget där jag efterlyser hem och trädgårdar för hemmahos reportage, jag blev så nyfiken på ert hem och trädgård..
    Ha det bra, vänligen Camilla

    SvaraRadera
  4. Spännande utmaning och jag hänger med , dags att klura inför söndagen

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina