Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 21 februari 2013

En procent människa.

På väg hem från jobb hämtade jag posten hos en granne som är på semester. Illustrerad vetenskap låg överst i högen. Du är till en procent människa - resten är bakterier. Ny forskning visar att 99 procent av generna i vår kropp tillhör bakterier. De avgör vem du är. Hum skall jag slita upp plasten och läsa artikeln eller ska jag tåla mig tills de kommer hem. Vill liksom inte snoka i andras post men visst låter det spännande....eller inte.

Vissa forskningar och undersökningar ger jag ingenting för medan andra är både tänkvärda och intressanta. Hörde tex på radion i dag att pojkar tillbringar 2.5 timmar längre tid på förskolan per vecka än vad flickor gör. Varför då tänker jag direkt? Stämmer detta? måste kolla på min förskola......




I går kväll fick jag för mig att jag skulle fotografera skuggor med tv:n som ljuskälla. Tyvärr hade jag dålig koll på batteriet så kameran ville bara vara med ett litet tag men kul var det.
Vi skulle ju umgås och se på tv tillsammans sa maken som låg i soffan och tittade på sin tokiga fru.. Det gör vi väl svarade jag. Jag är ju här och jag lyssnar på tv:n, lite i alla fall.

I kväll blir det power walk i mörkret och sedan en kopp te med bästaste maken.
Tror jag ska lägga mig tidigt då det finns mycket på schemat i helgen.
Stor Kram Kristina

3 kommentarer:

  1. Kristina, jag undrar hur de kommit fram till det där om att pojkar är längre på förskolan än vad flcikor är. Det låter mycket märkligt.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Det låter onekligen konstigt! Undrar hur vetenskaplig den undersökningen är? Kul att fota skuggor!
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Vilken kul idé! Kram på dig.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina